dvd speler word niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
op mijn dell latitude laptop word het dvd-rw station/speler niet meer herkend, zie de afbeelding (linkerkant)
klik op dvd-rw-station(E:) gaat de lade open en plaats cd of dvd, de lade gaat dicht en gaat weer open;
ik heb via apparaatbeheer het stuurprogramma al verwijderd, de laptop opnieuw gestart, stuurprogramma word nieuw geinstalleerd, maar cd of dvd word niet herkend/gelezen;het station is ook wel te zien via mijn pc, maar niet ik het kleine vak aan de linkerkant,
wat te doen ?
knip1 (Small).JPG
 
ik heb gedaan zoals beschreven staat bij: Driver opnieuw installeren of bijwerken in Apparaatbeheer
maar dat heeft geen resultaat,
de rest zoals beschreven staat is mij te ingewikkeld, durf ik niet aan :-(
 
Staat de drive niet ergens verder naar beneden in de linker lijst genoemd?

Je kan zien welke driver versie het is, bij eigenschappen van de speler in Apparaatbeheer. Is er op de DELL site dan een nieuwere driver en/of firmware beschikbaar, of een van Dell in plaats van een algemene driver? Bij het apparaat mag in elk geval geen uitroepteken naast het kleine pictogram staan, want dan is de driver ongeschikt.

Het opnieuw open gaan is bijzonder, zit het station nog recht in de laptop? De frontjes zijn vaak afneembaar en willen ook wel eens scheef er op zitten. De drives zijn eenvoudig bevestigd dus misschien dat je ergens ruimte voelt als de tray naar buiten is gekomen. Bij moeilijke zeurende geluiden kan het wel eens zo zijn dat de tandwielen zijn overgeslagen door duwen of trekken, dus dat het daarom niet meer goed dicht wil en ook niet kan beginnen. Daar valt op afstand weinig van te zeggen.

In deze video wordt de foutopsporing wizard behandeld: https://www.youtube.com/watch?v=vNTHep2rAls

Misschien is anders de lens vuil. Het kleine lensje is van plastic en kan alleen met een wattenstaafje worden afgeveegd, als je damp vochtig wilt hebben dan in elk geval geen zeep of oplosmiddel gebruiken. Uiteindelijk heeft een optische speler niet het eeuwige leven en kan je een andere moeten plaatsen. Omdat we niet weten welk model en jaar moet ik maar zeggen te twijfelen bij ouder dan tien jaar en regelmatig gebruikt zijn. Het betreft trouwens ook vrij eenvoudige apparaten.
 
ik laat er een nieuwe inzetten, oude dvd speler defect
 
Gebruik die dingen al jaren niet meer, waarom niet gewoon USB sticks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan