Dvd speler word wel herkent maar leest geen cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik heb een JLMS DVD-ROM LTD-165H dvd speler. Het probleem is dat hij geen enkele cd of dvd meer leest. Hij staat wel gewoon bij apparaatbeheer onder Dvd/Cd-rom stations en bij deze computer maar als ik er een cd instop in klik dubbel op het icoontje bij deze comp. staat er Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station E:

Als ik een bootable Windows XP cd pak en deze erin druk met het opstarten controleerd hij wel of er 1 in zit want hij zit enorm te joelen en op en neer te suizen. Na een tijdje start hij gewoon op van hdd omdat hij toch blijkbaar niks ziet op de dvdspeler.

Tijdens de P.O.S.T. tijdens het opstarten staat hij ook gewoon in de lijst als secondary master.

Heb al 1 dvd speler en 2 cdspelers gebruikt. Alle 3 hetzelfde probleem. Ook al een andere IDE kabel geprobeerd zonder resultaat.

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten Vincent

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Ik heb gekeken in het register en de sleutels die u genoemd had staan er niet tussen. Ik heb even een printscreen gemaakt van het register en van apparaatbeheer. De speler werkt nog steeds niet en ik kom er niet uit wat het is! Staat in de bios misschien iets verkeerd?

Bijlagen

• 1234.JPG
    1234.JPG
    93,4 KB · Weergaven: 50
  • 12345.JPG
    12345.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 53
Ik zie tijdens het 1e scherm van het opstarten, het scherm met het AMI logo, een meldig staan met de inhoud: Hooking Bootstrap interrupt 18H

Wat is dit en kan dit evt. te maken hebben met het niet werken van cd/dvd spelers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan