dvd speler

  • Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Berichten
10.378
Ik heb een ander probleem. Ik draai onder XP. Ik heb de volgende apparaten erin zitten een cd-speler brander een dvd brander en een dvd speler. Nu gaat het om de laatste de cd en dvd brander zie ik in systeembeheer wel staan, alleen de dvd speler ziet hij niet. Als ik de machine opstart komt hij wel te voorschijn, maar in windows dus niet. ie ziet alleen de cd en dvd brander. Alles tot zover geprobeerd, anders aan te sluiten maar niks helpt. Hij staat bij het bios in de opstart als secondary master ook dit al geprobeerd anders aan te sluiten maar heb alles weer in oude situatie gezet. Heeft iemand een idee hierover?
 
De jumpers zijn goed gezet? dat wil dus zeggen:
hd op primaire master
de cd brander (of de dvd brander) op primaire slave
en dan de dvd brander (of cdbrander) op secundaire master en de dvd lezen op secundair slave?

trouwens, waarom heb je twe branders in de computer, de cd brander kun je er gewoon uitwippen, elke dvd brander kan namelijk ook cd's branden. dus heb je een extra stuk ijzer in de computer hangen :)

Ik zou gewoon de hd op primair master zetten, de dvd lezer op primair slave en de dvd brander op secondair master.

op die manier zal de "datastroom" bij het branden altijd optimaal zijn.
alleen als je van de dvdspeler naar de hd kopieert zal het iets langzamer zijn, maar dan kun je ook de dvdbrander gebruiken om te lezen.


mvg.

db
 
Jumpers staan goed. Het is precies wat zegt draai het om.
Van HD primaire en de DVD secundair gezet maar dat heeft ook niet veel geholpen, in de bios zie ik hem wel maar onder XP zie ik hem niet.
In het beging dat ik XP had toen heeft deze normaal gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens de cd brander er uit te wipppen en op die plek de dvd lezer te zetten. Hoewel het niet hoort te zijn heb ik het gevoel dat windows drie optical drives teveel vindt....althans daar lijkt het op.


db
 
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Bij het opstarten geeft hij hem dus wel aan, Pionier dvd rom atapim, hij is dus op de ata 100 kaart aangesloten. Hij heeft eerst inderdaad gezeten op de plaats waar ik nu de cd brander heb zitten, die zit niet op de ata 100 kaart. Ik ga het in ieder geval proberen, maar dan moet ik weer de kast open maken. Je hoort hier nog van.
 
Ik snap echter nog steeds niet waarom je twee branders erin hebt waarvan de een(dvd brander) de mogelijkheden van de andere (cd brander) ook heeft.

Of ben je continue cd's aan het branden en af en toe een dvd'tje? :D


db
 
Nee hoor ik brand in principe heel weinig, maar ander heb ik die cd brander 52x asus over en ik heb hem nog niet zolang. Dus ik ben een verzamel en wil alles in die tower hebben wat kan. Dit was ook het laatste wat ik heb gekocht de dvd brander van asus. Er ligt nl al. een lg dvd speler in de kast. ook een langzamer cd speler. Namenlijk op die drie dingen die ik er nu op heb zitten zit allemaal nog garantie op de dvd brander nog zelfs een jaar. Vandaar dat ik een oplossing graag zou hebben.
 
Even het volgende: ik heb een verwisselbare schijf waaronder ik ook nog onder ME kan werken. Deze er eens ingestopt en wat blijkt tot mijn grote verbazing dat daar wel alle 4 mijn cd dvd roms gezien worden. Wat is nu aan de hand dat als ik onder de verwisselbare andere schijf waar XP opstaat hij hem dan niet aangeeft. Dus hij is wel goed aangesloten. Weet iemand hoe dit zou kunnen. Blijkt toch uit dat het systeem het wel aan kan. Maar onder ME wel en XP niet.
 
zijn er onder xp misschien schijfletters uitgeschakelt?



db
 
Heb geen idee, waar moet ik dit dan zoeken. Heb wel van de laatste cd-rom de (Z) gegeven, zodat hij alle tussen liggende letters zou kunnen weer geven. Heb ook gehoord dat er misschien wat in het besturings systeem iets fout kon zitten?
 
Geplaatst door humpe
Heb geen idee, waar moet ik dit dan zoeken. Heb wel van de laatste cd-rom de (Z) gegeven, zodat hij alle tussen liggende letters zou kunnen weer geven. Heb ook gehoord dat er misschien wat in het besturings systeem iets fout kon zitten?

heb je een partititie over, probeer dan winxp daarop te installeren en kijken of hij het wel ziet, een kale instalatie kost niet zoveel tijd en als het werkt dan moet je de oude wegwerken.. :)


db
 
Ja ik heb wel een partitie over, maar dat lukte ook niet want ik kreeg dan moeilijkheden met de ata 100 kaart die ik erin heb zitten en moest toen alles opnieuw formatteren. Hij zit nu weer zo vol dat ik dit risico niet durf te lopen dit weer voor mijn kop te krijgen. Dus misschien nog wat anders?
 
Het is met een nieuwe ATA100/133 voor XP opgelost, bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan