DVD station plots weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Plotseling functioneert de snelkoppeling naar mijn DvD speler
Matshinta DVD-ROM SR-8587
niet meer,ook in "mijn computer" staat deze niet meer vermeld.
Als ik bij hardware het toestel terug wil inschakelen (wizzard) kan Win XP Pro dit niet ?
Er staat foutcode 22
Er is helemaal niets gebeurd of veranderd aan de speler,wel als je er een schijfje instopt gaat het lichtje aan en hoor je'm effe draaien.
Heb als sys rest gedaan zonder succes.
Iemand enig idee ?
 
Laatst bewerkt:
is de IDE kabel in de comp goed aangesloten? De PC niet omgevallen de laatste tijd? of hard geschud/getrapt? Geen kortsluiting in de kring van die kamer gehad?
 
Wel eerst backupje maken he? :thumb:
Zelf nog nooit geprobeerd, maar vanaf nu in mijn geheugen gegraveerd :D
 
Euh..eerlijk gezegd nog nooit getrapt tegen een Pc,is dat tegen stress ?:)

Kortsluiting/stroomuitval op het 220 net is wel onlangs voorgekomen geloof ik,wat dan te doen ?

Naar het register gaan doe ik liever niet ,daar is mijn Pc kennis te "small" voor en ben bang voor grotere fouten te ontketenen .
 
Happyhippie zei:
Euh..eerlijk gezegd nog nooit getrapt tegen een Pc,is dat tegen stress ?:)

Kortsluiting/stroomuitval op het 220 net is wel onlangs voorgekomen geloof ik,wat dan te doen ?
COLOR]

Nope, niet tegen de stress, overigens wel een goed idee :D
Maar als er kortsluiting op je kring zat, en je had op de plaats van de kortsluiting geen aarding, kan het zijn dat hier een probleem is ontstaan, heb je een voltagemeter?
Haal dan de stroomkabel eens uit de DVD drive en ga er eens met je voltmetertje opstaan en kijk gelijk of dit niet te veel schommeld. Duw ook eens de IDE kabel goed aan. laat het weten! Probeer ook eens om de drive te voeden met een andere voedingskabel (in de PC zelf).
Wel opletten, draag schoenen met dikke leren zoolen en zorg dat je handen of iets anders NIET in contact staan met de grond, ik spreek uit ervaring, iets te vaak 220 door men lijf gehad :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan