DVD station wordt gezien als CD speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poon
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Poon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik heb een programma gebuikt om virtuele cd speler aan te maken dit deet het prima maar na het deinstalleren ziet mijn computer mijn dvd brander aan voor een cd speler. Ik heb het stuurprogramma al eens op nieuw geinstalleerd en de computer ook al opnieuw opgestart maar niks help. Michien weet hier iemand hoe ik het op moet lossen?

Heb je hem ook al eens uit apparaatbeheer verwijderd en je PC opnieuw opgestart?

Eerst verwijderen in apparaat beheer computer afsluitend de dvd brander eens los koppelen, opnieuw opstarten weer afsluiten dvdbrander weer aansluiten opnieuw opstarten en dan eens kijken wat die dan doet.

al een paar keer gedaan.

Maar het rare waar ik net achter ben gekomen is dat als er geen dvd in zit het gewoon een dvd brander is maar als ik er een cd of dvd in doe is het een cd speler en kan ie em niet openen want dan zegt ie dat er iets fout is met het aparaat.

Maar ik kan wel met nero (en vast ook met andere programma's) wel dvd's branden.

Heb je er ook een dvd speler in zitten verwijder alle twee eens en koppel ze eens los en dan stuk voor stuk opnieuw aansluiten

Probeer dit eens even.

CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan