dvd-station

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Berichten
145
Als ik klik op start- computer- zie ik geen aanduiding meer van het dvd-station van de laptop.Wat kan de oorzaak zijn?
 
Als je kijkt bij start -configuratie scherm - Systeem - apparaatbeheer, staat hij daar dan wel bij?
 
Start Schijfbeheer ([windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc)
Kijk of de DVD-speler daar ook wordt genoemd. Indien ja, daar dan op de DVD-speler rechtsklikken en kiezen voor "Schijfletters en padnamen instellen" (o.i.d.), en geef de DVD-speler een schijfletter.

Succes,

Tijs.
 
Enige waar ik dan nog zou kijken is in Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie ->
devmgmt.msc

Als het apparaat daar niet genoemd wordt (al dan niet met een geel uitroepteken of rood kruis erbij) dan kun je alleen nog in de BIOS kijken, en als daar niets te vinden is waarmee het gedrag te verklaren is dan zal er wel een hardwareprobleem met de DVD-speler zijn (of met het moederbord etc.)

Tijs.
 
In apparaatbeheer staat het dvd-station dus wel aangeduid met een geel uitroepteken.Als ik daar klik op eigenschappen krijg ik volgende boodschap.Dit apparaat start niet(code10).Dan na klik op "oplossingen zoeken" krijg ik de mededeling dat het stuurprogramma niet kan worden geladen.Klik op "stuurprogramma bijwerken" geeft aan dat het beste stuurprogramma reeds geinstalleerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ok, doe het zo: Rechtsklik op het apparaat in Apparaatbeheer en kies Installatie ongedaan maken (o.i.d)
Herstart hierna de computer en kijk of het apparaat dan wél goed geïnstalleerd staat/wordt.

Tijs.
 
Heb je raad gevolgd maar na opstarten blijkt dat de installatie van het stuurprogramma is mislukt.Station staat wel weer in apparaatbeheer met in eigenschappen het bericht ,dit apparaat start niet meer (code 10).
 
Laatst bewerkt:
Probeer dan dit programma

Opslaan, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Zodra het programma zijn werk heeft gedaan de computer herstarten en kijken of het dan wél in orde is gekomen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost door het programma dat je aanbevolen hebt.Duizendmaal dank,Tijs.
 
De utility is geschreven door een vaste Helpmij-bezoeker. :D

Fijn dat het probleem opgelost is. Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan