Dvd stations lezen geen lege dvd's/cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Pintor

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden een DVD-brander gekocht omdat mijn oude (dacht ik) kapot was.
Hij leest alle soorten (gebrande) cd's en (gebrande) dvd's maar als ik een lege cd of dvd er in doe geeft ie aan dat er geen schijf in het station zit en hij brandt dus ook niet.
Ik heb alles goed aangesloten en ingesteld en als ik 1 van de branders (dus ook mijn oude) in een andere pc zet doen ze het gewoon... :confused:
Kan iemand mij helpen, ik heb echt geen idee waar ik de fout moet gaan zoeken :shocked:

Alvast bedankt!

dat heb ik ook maar ik kan wel branden met nero

Dat lukt bij mij dus ook niet, als ik een film brandt geeft ie op het einde aan dat er geen dvd in zit... en ook met Windows media player of gewoon "Wizard cd-branden" lukt het niet...

Gebruik je misschien een brander die enkel + of - kan branden?

Want als ie alleen + brand en jij hebt - DVD's gaat het niet werken.

Ik weet niet precies wat dat + en - bij een brander inhoud,
maar ik heb een tijd voordat mijn oude brander het niet meer deed gewoon met die brander dvd's en cd's gebrand. Ik heb ook een hoop verschillende merken dvd's en cd's geprobeerd maar dat helpt niet. Als ik mijn brander in een andere pc doe ziet die dezelfde dvd's wel die mijn pc niet ziet, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Wanneer het gaat om computers die onder VISTA draaien zou dit een oplossing kunnen zijn:

Een mogelijke oorzaak is gelegen in een onjuiste migratie van de filterdrivers voor cd- en dvd-spelers. Zo corrigeert u dit specifieke probleem:

1. Start de register-editor.
2. Maak een back-up van uw Windows Vista-register voordat u wijzigingen in het register gaat aanbrengen.
3. Klik op de volgende subsleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.
4. Rechtsklik in het rechter venster op UpperFilters en verwijder deze waarde.
5. Rechtsklik in het rechter venster op LowerFilters en verwijder deze waarde.
6. Sluit de register-editor en herstart de computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan