Dvd stoort in dvd-speler (brander aan vervanging toe?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jinx12

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Berichten
25
Beste allemaal,

Ik gebruik sinds 2 jaar dezelfde branden en heeft het altijd goed gedaan. De laatste gebrande dvd's geven de laatste tijd echter storing als ik deze afspeel in mijn dvd-speler.

storing = aan het einde van een film begint deze blokkerig te lopen, loopt vast, springt dan weer een paar seconden verder in de film en begint uiteindelijk weer opnieuw of loopt helemaal vast

Hoe kom ik erachter of mijn brander aan vervanging toe is ?

Hopelijk kan iemand me helpen :rolleyes:
 
Heb je ook al die tijd dezelfde dvd's gebruikt (merk)?
Heb je altijd op dezelfde snelheid gebrand?
Het kan zijn dat de lens van de brander (of misschien wel de speler) wat vuil is.
 
Hoi Erbicom,

Ik gebruik inderdaad steeds hetzelfde merk dvd's en cd's (bij muziek cd's waren er laatst nummers die alleen maar hard gepiep lieten horen).

De snelheid staat standaard ingesteld (geloof 16x of max.). Ik gebruik overigens AShampoo, werkt prettig en minder zwaar dan NERO.

Mocht de lens vuil zijn, heb je dan een tip om deze schoon te krijgen ? (neem aan dat het een cleaning-cd zal worden :))

Gr Jinx
 
Een cleaning cd is we'll de meest veilige optie. Als het daarna nog steeds zo is, kun je overwegen de firmware van de brander te updaten. Succes.
 
Weet je trouwens hoe lang een dvd-brander mee gaat ? Hangt dat af van het aantal gebrande cd's/dvd's of is na verloop van tijd de brander veroudert ... ?

Thnx voor de tip in ieder geval Erbicom :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Brand altijd op max 8x als je de DVD's wilt gebruiken op een ander medium dan de PC.
Ook al gebruik je altijd hetzelfde merk zijn er soms toch series die een mindere kwaliteit
lijken te hebben. (uit eigen ervaring)

grtz gerrit
 
Is er een bepaalde reden voor om op max 8x snelheid te branden Gerwag ?
Ik ga het zeker proberen ;)
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring met eigen "brandsels"
Brander 20x double layer, DVD Platinum max 16X
Een film branden op 16x altijd gezeur aan het einde van de film, hakkelen, freeze frames
of soms helemaal geen eind te zien. Vaste prik als de DVD ook nog eens afgespeeld wordt
op de gewone TV-DVD speler.
DVD uit dezelfde set (kwaliteit) branden op 4x of 8x met dezelfde bronfile (film):
probleem niet meer aanwezig, film helemaal zondr storing te bekijken.

16x branden van DATA (programma's) heeft eigenlijk hetzelfde in zich.
Alleen merk je hier (meestal) niet veel van. Je leest de zaak terug op de PC en als het lezen
even niet goed gaat worden er middels retry's geprobeerd (vaak met succes) de zaak toch
goed op de PC te krijgen. In een film geven deze vele retry's een onderbreking van de stream.

Het is ook wel te bedenken waarom juist aan het eind van de film ?
Brand maar met alcohol120% op "maximale snelheid" Dan zie je dat in het begin gestart
wordt met een LAGE snelheid. (Je zit tegen het midden van de DVD aan dus is de snelheid waarmee de DVD onder de laser doorzoeft ook bij een maximaal toerental)
Alcohol geeft aan dat het branden steeds sneller gaat en op een gegeven moment hoor
je het toerental afnemen terwijl de schrijf snelheid naar maximaal loopt.

En juist in dat laatste stukkie, buitenkant van de DVD/ einde van de film ...
je voelt um wel

Neem de proef eens op de som en probeer het eens, het duurt wat langer maar wat lang duurt is lekker !

grtz gerrit
 
Laatst bewerkt:
Hahaha prachtige omschrijving Gerwag ;)

Zoals je het verteld lijkt het me inderdaad ook best logisch. De ene keer was er niks aan de hand met een film (inderdaad op DVD Platinum :D), de andere keer haperen/stotteren/blokkerig, dus doffe ellende !

Dan de schrijfsnelheid maar wat lager zetten, duurt inderdaad een stukje langer, maar als het me dvd's scheelt ga ik voor die optie !

Thnx voor het meedenken :thumb:

Gr Sjoppa
 
ach, een DVDtje, een kwartje dat ksot je de kop niet.
Maar een film kijken en dan het eind niet kunnen zien is zeer frustrerend !1
grtz gerrit
 
Is zeker zo, zit je net lekker in een film ... :(

Probleem is opgelost/aangepakt bij deze.

Gr Jinx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan