dvd werking

Status
Niet open voor verdere reacties.

8600gt

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
10
mijn buurman heeft wat problemen

hij heet een hp m8060 met darop vista en hij wil vista bewaren en xp installeren op partitie maar vista heeft een conflict met zn dvd speler denk ik want hij leest alleen nog maar films en verder blijft hij zeggen plaats een geschikt medium en dan gooit hij cdrom eruit ik heb alles al geprobeerd wat ik kon bedenken zelfs de helpdesk van hp kan het niet vinden!
wie o wie kan ons helpen?
 
Ik heb deze zin drie keer gelzen maar begrijper nog niks van.
heeft jou toetsenbord geen punten ??

Maar is de harddisk in twee partites verdeeld ??
 
sorry ik was even heel enthausiast en ik ben taal technisch niet heel goed onderlegd:)rolleyes:
hij heeft 3 partities
een waarop vista staat en een die vista zelf heeft aangemaakt hetende Recovery
en dan nog een die hij zelf heeft gemaakt waar hij xp op wil hebben, maar de partities vormen volgens mij geen conflict, waardoor zn dvd speler niks meer leest behalve films?!
 
Taal onderlegd is niet zo erg.
Als je de zin maar niet te lang maakt.
Maar een dvd leest niet alleen films hoor...als dat gelezen wordt dan leest het ook meer.
Maar hoe wil xp installeren.
op partitie E
dan moet de xp cd wel in de lezer en dan de computer opnieuw instarten en installeren.
Zorg er wel voor dat je op de juiste partitie gaat installeren anders werkt er straks nik meer.
 
Taal onderlegd is niet zo erg.
Als je de zin maar niet te lang maakt.
Maar een dvd leest niet alleen films hoor...als dat gelezen wordt dan leest het ook meer.
Maar hoe wil xp installeren.
op partitie E
dan moet de xp cd wel in de lezer en dan de computer opnieuw instarten en installeren.
Zorg er wel voor dat je op de juiste partitie gaat installeren anders werkt er straks nik meer.

de dvd speler ziet andere dingen dan films helemaal niet

ik heb upper en lower filters verwijderd
ik heb vista opnieuw geinstalleerd
ik heb chipset drivers opnieuw geinstalleerd
ik heb via dos geprobeerd
ik heb dvd firmware vernieuwd
hp helpdesk komt er niet uit en de pc blijft zeggen plaats een geschikt medium in dvd lezer waar op dat moment een originele xp cdrom inzit
 
en als je bij hardware kijkt.
Zie ja dan wel de dvd speler.
heb je misschien ergens een cdrom of dvd speler liggen die je kunt proberen.
Wordt de dvd speler in het bios gevonden ??
Vista opnieuw geinstalleerd hoe heb je dat gedaan......via de recovery ??
 
ja in bios en ja in hardware beheer en nee ik heb niet eentje liggen en ja via recovery
en het leukste is nog hij heeft die pc nog maar 3 maand en hij heeft het vanaf het begin een keer gedaan ( office geinstalleerd die het een keer goed heeft gedaan)
 
ik begin zo toch te denken aan een defecte leze/speler
zou er mee terug gaan......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan