DVD werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jippiejajee

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 okt 2003
Ik heb de SIMS2 (DVD) kado gekregen bij een abbo van donald duck, maar mijn DVD speler doet raar.

type HL-DT-ST DVD-ROM GDR 8161B

geeft hem ook aan in deze computer als CD-rom, en opnieuw installeren wilt niet lukken.

Alle tips zijn welkom.

Dat de PC het als CDROM ziet is geen ramp, dit doet aan de werking niets af.

Je schrijft dat je speler raar doet, kun je dit toelichten. Wat is in jouw ogen 'raar doen'.

Speelt geen enkele DVD meer af, software die op DVD staat kan ook niet meer gelezen worden. De CD of DVD draait wel, maar er gebeurt voor de rest niks. En op een gegeven moment komt de melding dat er niks in de drive zit.

Ik heb m al een keer uit de hardware lijst gehaald, maar dat hielp ook niet.

Als ik op internet zoek naar drivers vind ik teveel om er wijs uit te kunnen.

Geen conflicten in apparaatbeheer te bekennen. De stuurprogramma's schijnen ook goed te werken.

cdrom.sys, PxHelp20.sys, redbook.sys, storprop.dll worden aangegeven als stuurprogramma-bestanden. Behalve bij PxHelp20.sys staat er bij allemaal een icoontje voor.

Via stuurprogramma bijwerken kwam ik zelf ook niet verder, en een vorig stuurprogramma kan ik niet kiezen.

Ik hoop dat je met deze info een beetje uit de voeten kan.

Ik heb dus zitten rommelen, maar nu doen zowel DVD als CD rw het niet meer, ze geven allebei een conflict in apparaatbeheer, en als ik ze verwijder en weer terug laat zetten, werkt het ook niet, Systeemherstel werkte ook niet.

Kan je proberen de apparaten in een andere computer te hangen om te controleren of ze nog wel werken??

Naar mijn mening moet je de DVD geheel loskoppelen.

Alle software verwijderen.

Dan opnieuw in je pc proppen.

Met " Nieuwe hardware detecteren" de DVD weer installeren met de orginele software.

Zet de DVD ook als slave en niet als master.
( Knopje achterop op de DVD )

Hou de Windows CD bij de hand want daar vraagt ook om. ( Onze ervaring)

Succes

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan