DVD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
In een Compaq EVO N160 (win-XP) werkt de DVD speler niet. Als cd-rom werkt hij wel. Als driver Win DVD 5 gedownload, maar krijg als melding:

Verklein uw schermresolutie of kleurdiepte en probeer het nogmaals. Maken van overlay is mislukt.

Wanneer ik bij settings de resolutie naar beneden zet, blijft het probleem. Ook verandering in colors maakt geen verschil.
Verkeerde driver misschien???

Typ dxdiag in start\uitvoeren [enter]. Ga naar tabblad Beeldscherm. Staat DirectDraw uitgeschakeld?

Groetjes,
Bennie

Niet beschikbaar, of uitgeschakeld?

Groetjes,
Bennie

Heb je toevallig netmeeting geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie

Nee, volgens mij niet. Kan ik dat nog ergens nakijken?

Start\programma's? Of bij software (configuratiescherm).

Groetjes,
Bennie

Windows Media Player:)

Groetjes,
Bennie

AHA!!!! Tuurlijk!!! ;-)

Sorry, maar ik kan nu even niet verder. Ik zit op mijn werk en diegene met de laptop, gaat slapen.... :-(

Kan je nog iets meer vertellen in welke richting je aan het denken bent?
Bij voorbaat dank!

Ik denk momenteel in verschillende richtingen:D Als WMP het wel goed doet, ligt het aan WinDvD. Het kan ook aan je videokaart liggen (laatste drivers?). Laatste versie van DirectX? Welke videokaart heb je eigenlijk?

Groetjes,
Bennie

Ik heb op 1 van die vragen nog een antwoord weten te krijgen....
Bij WMP krijg je dezelfde melding!!

Lijkt me goed moment om morgen verder te vervolgen!

Groetjes,
Bennie

Ok! Probeer voor de rest zoveel mogelijk info bij elkaar te sprokkelen: videokaart, versie van DirectX (typ cmd in start\uitvoeren en dan bij de prompt jview) en ook of er nog andere proggies zijn geïnstalleerd.

Groetjes,
Bennie

Wat betreft DirectX kan ik zeggen dat het versie 8.1 is. Verder blijkt bij systeembeheer te staan dat de videocontroller (ik neem aan de videokaart) niet het goede besturingsprogramma heeft, dus daar zal wel ergens de fout zitten.

Systeembeheer is neem ik aan apparaatbeheer? Installeer in ieder geval de drivers van de videokaart.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan