DVD Windows moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbank

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Ik heb in Windows Moviemaker mijn homemovies bewerkt. Nu wilde ik een DVD branden maar dat bleek lastig. Eerst heb ik het bestand omgezet naar Windows Mediaplayer en vandaaruit een CD-rom gebrand. De kwaliteit daarvan is echter beroerd. Toen kwam ik erachter dat je vanuit Moviemaker toch een DVD kunt branden. De kwaliteit is echter niet veel beter. Is er een manier om mijn bestand op een DVD gebrandte krijgen met een goed kwaliteit?

DVD branden vanuit Moviemaker? Mmmmh?

Wat heb je voor moois...XP of Vista?
Heb je Vista Home Premium dan ben je in ieder geval in het vrolijke bezit van de DVD Maker...en dan is er best iets moois te maken. Die keuze staat dan ook vermeld in MovieMaker.

Heb je XP, dan is de volgende vraag; Heb je NERO?

Zo ja dan sla je de film in MovieMaker eerst eens op als DV-AVI PAL en dan laat je NERO een VIDEO DVD maken (ja dat kan zelfs met een elementair menuutje)

Succes.

DVD branden

Hallo Cookz,

Dank voor je antwoord. Ik heb de DVD gebrand met MyDVD van Sony, denk ik.
Ik heb overigens XP en geen Nero. Nu is mijn vraag wel of Nero een beter resultaat oplevert dan MyDVD? Zo nee, dan heeft Nero aanschaffen weinig zin.

Groet, tbank

DVD branden vanuit Moviemaker? Mmmmh?

Wat heb je voor moois...XP of Vista?
Heb je Vista Home Premium dan ben je in ieder geval in het vrolijke bezit van de DVD Maker...en dan is er best iets moois te maken. Die keuze staat dan ook vermeld in MovieMaker.

Heb je XP, dan is de volgende vraag; Heb je NERO?

Zo ja dan sla je de film in MovieMaker eerst eens op als DV-AVI PAL en dan laat je NERO een VIDEO DVD maken (ja dat kan zelfs met een elementair menuutje)

Succes.

Kwaliteit DVD van Moviemaker-bestand

Mijn vraag is nog niet echt opgelost. De kwaliteit van de DVD die ik met Sonic MyDVD heb gebrand vind ik heel erg matig (dit programma staat ook vermeld op Wikipedia, zie de link van Cookz). Mijn vraag blijft: hoe/met welk programma kan ik van mijn moviemaker-bestand een DVD branden met goede kwaliteit?

start with basics...

Wat voor soort bronmateriaal heb je? MPEG2, MPEG1, AVI, WMV....?
Hoe lang is de film? 1 uur, 2 uur, 3uur.....
Hoe sla je het op met moviemaker? DV-AVI hoop ik.
Wat zijn de instellingen die je gebruikt in MyDVD van Roxio? HQ?

Dan zijn er nog legio andere oorzaken...bronmateriaal is al niet zo mooi en mooier kunnen we het niet maken...(elke omzetting genereert kwaliteitsverliezen, maar normaal gesproken zijn wij als toeschouwer blind genoeg het niet te zien)....computer is niet snel genoeg; verouderde hardware; te trage harde schijf of zelfs te volle harde schijf...weinig geheugen...dit zijn zaken die bij het editten in welke editor dan ook al de kwaliteit beïnvloeden.

Ik kan niet achterhalen welke MPG encoder Roxio gebruikt. van Nero evenmin..wellicht een ander die het weet? Dus de verschillen in eindresultaat??? Who knows?

In ieder geval is Pinnacle een weid verbreidde app...wellicht geïnstalleerd bij een bekende...probeer...neem het Moviemaker gemaakte filmpje mee en zie..

instellingen

Bronbestand is WMV. Duur ongeveer 1 uur.
Opslaan in WMV als DV-AVI??? Volgens mij kan dat niet. Ik kan alleen maar kiezen voor opslaan als WMV.
Instellingen MyDVD is HQ.
De PC is volgens mij niet te traag of te vol.

Het bronmateriaal ziet er op TV vanuit de digitale camera heel mooi uit. Ook in WMV ziet het er heel goed uit. Alleen de DVD niet.

Pinnacle kan ik proberen. (Iemand) nog andere ideeën?

tbank

het bron materiaal van de camera direct naar de TV is ongecomprimeerd digitaal formaat...
Bij een normale capture naar de pc zou dat een .avi moeten opleveren. In moviemaker kan er inderdaad ook voor .wmv gekozen worden, maar .wmv is nog niet zo geweldig als .avi

heb je je .wmv al eens bekeken? Is dat een beetje het bekijken waard? Capture toch wel middels firewire en niet met usb hoop ik?

.wmv kan ook verschillende kwaliteitsformaten bevatten....

dus kies bij capture door middel van de wizard in moviemaker voor AVI (audio video interleaved) Je krijgt dan weliswaar één bestand maar moviemaker is wel zo intelligent dat de clips afzonderlijk kunnen worden weergegeven.

Een alternatief om kwalitatief hoge captures te maken en ook nog aan afzonderlijke clips te doen in avi is WINDV niet zo modern maar wel heel goed...

capture?

Ben even met andere dingen bezig geweest, dus wat verlate reactie.
Van camera naar PC (dus niet TV) doe ik met firewire.

Sorry, maar voor een leek als ik is je zin "dus kies bij capture door middel van de wizard in moviemaker voor AVI" geheel onbegrijpelijk. Kun je praktische aanwijzigingen geven svp?

Is voor de toekomst MyDVD 10 niet iets?

Groet

In moviemaker, zit een wizard om captures te maken vanaf een digitale camera. De werking is niet zo heel moeilijk.

Start Movie Maker Importeren van digitale camera. Bij het opgeven van de naam kies je voor Video Audio Interleaved. (avi) En dan krijg je daarna de keuze voor de gehele tape of stukjes daarvan. Dat stuk is je tenslotte gelukt dat lukt vast nog een keer.

een avi bestand van 1 uur is pak em beet 13 Gigabyte een .wmv van een uur slechts 2 Gigabyte. Even kort door de bocht, 13/2 x slechter dus.

Voor een lange uitleg kun je op de site in wording: www.preview.groenewegdigitaal.nl kijken.
De gehele capture procedure is daar omschreven voor de Movie Maker Vista versie.

Ergo...het .wmv bestand dat je hebt wordt niet beter.

Avi branden

Hallo Cookz,

Na lange tijd heb ik weer eens wat gedaan met mijn home movies.
Het is mij prima gelukt om de film binnen te halen als Avi.
Maar hoe nu verder?

Ik kan de film bewerken in moviemaker. Maar wordt de kwaliteit dan niet weer slechter omdat hij wordt opgeslagen als wmv-bestand ipv als avi?
Het lukte me trouwens daarnet helemaal niet om een wmv-bestand te importeren in MyDVD (soort bestand wordt niet ondersteund). Vreemd, want volgens mij heb ik dat al eerder gedaan.
Of moet ik het onbewerkte avi-bestand importeren naar MyDVD en daar bewerken? Dat heeft alleen niet zo veel mogelijkheden als moviemaker.

Groet, tb

In moviemaker, zit een wizard om captures te maken vanaf een digitale camera. De werking is niet zo heel moeilijk.

Start Movie Maker Importeren van digitale camera. Bij het opgeven van de naam kies je voor Video Audio Interleaved. (avi) En dan krijg je daarna de keuze voor de gehele tape of stukjes daarvan. Dat stuk is je tenslotte gelukt dat lukt vast nog een keer.

een avi bestand van 1 uur is pak em beet 13 Gigabyte een .wmv van een uur slechts 2 Gigabyte. Even kort door de bocht, 13/2 x slechter dus.

Voor een lange uitleg kun je op de site in wording: www.preview.groenewegdigitaal.nl kijken.
De gehele capture procedure is daar omschreven voor de Movie Maker Vista versie.

Ergo...het .wmv bestand dat je hebt wordt niet beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan