dvd / windows probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

renegade66

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
dit is een heel raar probleem !!!1
nadat ik dacht dat mijn dvd speler stuk was heb ik een nieuwe gekocht maar dan een brander. na het installeren start ik de compu op, hij herkent alles in de bios maar zodra windows XP aan de beurt is verschijnt mijn opstartscherm heel wazig in beeld. en verder doet hij niets. haal ik mijn dvd er af en zet mijn cdbrander in de plaats is er geen probleem. doe ik mijn dvd er weer op en start ik op in veilige modus, is er ook niets aan de hand. ik wordt er een beetje moedeloos van. rarara wie kan mij hier mee helpen. voorheen deed mijn dvdspeler het altijd.

SYSTEEM:
pentium 4 1.7Gig
384mb s-dram
nec dvdbrander.
samsung dvd speler - Hoort er origineel in.

Even voor de zekerheid:Master en Slave van de NEC DVD brander zijn wel goed ingesteld ?

Hoe is de nec brander aangesloten ?

Zet hem als volgt:

1. primairy ide
Master > Harde schijf
Slave > Samsung dvd player

2. Secondary ide
Master > Nec dvd Brander
Slave > ?????

Als op de secondary ide alleen de nec zit, kan je deze ook evt op cable select zetten, maar nooit als slave.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Hoe is de nec brander aangesloten ?

Zet hem als volgt:

1. primairy ide
Master > Harde schijf
Slave > Samsung dvd player

2. Secondary ide
Master > Nec dvd Brander
Slave > ?????

Als op de secondary ide alleen de nec zit, kan je deze ook evt op cable select zetten, maar nooit als slave.

groetjes speedtouch

zie eens het antwoord hier boven? dat is allemaal goed ingesteld :p :thumb:

Het is voor forum leden altijd moeilijk in te schatten hoe groot de kennis is van nieuwkomers :)

Is dat de reden dat je de oude dvd speler heb omgewisseld, of had deze een andere defect.

Wanneer is het opstart scherm wazig, alleen bij het inpluggen van de ide kabel of de voeding.

de oude speler heeft het zelde probleem, vandaar dat ik eerst dacht dat die kapot was, alleen nu doet die nieuwe brander het dus ook. en alleen als de ide kabel er in stop. maar het rare is als ik in veilige modus start is alles wel goed.
maar als ik normaal opstart komt hij tot aan het opstartscherm, die geeft hij heel wazig weer. en stopt dan met verder opstarten. ik heb best wel wat ervaring maar kom hier niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan