Dvd ziet alleen Cdroms

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, ik heb een DVD speler in een computer zitten die alleen maar CDRoms ziet en dus geen enkele DVD , iemand enig idee hoe dat kan en wat er fout kan zitten?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.;)

Je hebt 'm er waarschijnlijk al een keer bij "apparaatbeheer" afgegooid en opnieuw laten herkennen? Heb je Nero? Dan kun je even info tools draaien om te zien hoe de computer het apparaat ziet... Mogelijk is de speler sterven na dood...[of de lens zeer vuil]... CD's lezen komt n.l. niet zo kritisch als dvd's lezen....

Hoi, ik kan mezelf niet herinneren dat ik er hem een keer heb afgegegooid bij apparaatbeheer.
Ik heb Nero, maar moet ik die dan gewoon helemaal installeren?? Om tools te kunnen draaien?
Ps. het is geen brander hoor, maar een DVDspeler.

Probeer dat eens, even eraf gooien, herstarten en opnieuw laten herkennen....

Info tools is een dingetje dat je bij Nero, support, kunt downloaden.. je moet wel iets van Nero op je PC hebben om het te kunnen draaien... Het checked o.a. je drives....

Heb je al een lenscleaner geprobeerd? minstens 4 keer laten draaien [1x is bij mij nooit genoeg geweest...]

Maar het lijkt er ernstig op dat mogelijk gewoon toch je drive op z'n laatste dagen is....
Heb je de mogelijkheid om die drive even in een andere pc te hangen om te zien of het effect daar hetzelfde is? Of een andere drive op de plaats van deze, in deze plaats hangen... op die manier kun je alles wat vóór de "bretel" [aansluitkabel] zit uitsluiten...

Hoe kun je een drive weghalen op je pc???
Gewoon onder hardware verwijderen?

Op het bureaublad > Deze computer [1x links, 1x rechts klikken] > eigenschappen > hardware >apparaatbeheer > , drive aanklikken, eigenschappen > installatie ongedaan maken en daarna het systeem opnieuw opstarten..... dan roept ie [als het goed is] Hoi, nieuwe hardware gevonden......

Laatst bewerkt:
Ik heb het tooltje gedaan, maar ik weet niet helemaal precies wat ik er mee moet doen, ook met het tooltje ziet hij geen DVDtje.. hij geeft wel aan dat hij DVD's zou moeten lezen... maar tot nu toe is het mij niet gelukt om een DVD af te spelen.
Firmware van de dvdspeler wil hij ook niet pakken.:(

Misschien een overbosdige vraag, maar heb je wel dvdsoftware (mpeg2 codec) op je pc geïnstalleerd? Of worden dvd's per definitie niet herkend en krijg je een melding als: onjuiste functie of zo?

Hoi, nee hij herkend het gewoon niet, start niet eens op.
En als je naar deze computer gaat dan loopt deze computer soms zelfs vast, en als je er in komt dan zie je dat hij bij het station niet aangeeft dat er wat in zit, bij cd zie je dat wel.

Sarvo zei:
Misschien een overbosdige vraag, maar heb je wel dvdsoftware (mpeg2 codec) op je pc geïnstalleerd? Of worden dvd's per definitie niet herkend en krijg je een melding als: onjuiste functie of zo?

leuk die foto van je:p

Dank je :D

Het lijkt er inderdaad op dat je dvdlaser een beetje vuil is, de lens dan... of hij is gewoon bijna kapot, zoals al eerder gezegd. Zeker als je pc nog eens vast gaat lopen.
Alle kabels zitten wel naar behoren?

Nu komt het dan inderdaad op de kabels aan, zodra ik bij de pc kan (is van mijn zoon) dan zal ik hem even open maken en kijken of de kabels wel goed zitten, ik heb geen cd lenscleaner bij de hand.
Ik laat het later nog wel even horen, bedankt zover!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan