DVD zit vast in DVD/CD drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Hallo,
Gisteren heb ik software voor mijn nieuwe Nikon camera geinstalleerd van een DVDtje die bij de camera kwam.
Er was ook een ander DVDtje , daar stond de digitale handleiding op.
Nu heb ik dus per ongeluk gisteren het DVDtje waar de handleiding op staat in de drive laten zitten , en nu krijg ik hem er niet meer uit.
Op het knopje drukken zodat de drive opengaat werkt niet (reageert compleet niet) , en op het " Uitwerpen " knopje klikken werkt ook niet.
Als ik op het " Uitwerpen " knopje klik , krijg ik dit te zien:
error.PNG

Bij opstarten gaat de DVD heel hard draaien , en als ik op het aanmeld scherm kom dan slaat hij stil en doet hij niks meer.

De inhoud van de DVD is puur PDF bestanden van de handleiding in verschillende talen.
files.PNG

Hoe kan ik dit oplossen?

PC uitzetten en een dunne stevige naald pakken. De meest spelers hebben aan de voorkant een klein gaatje waar je de vergrendeling tijdelijk mee uitschakelen kunt door de naald erin te steken en rustig door te duwen, en de lade een klein stukje mee kunt openen en de rest met de vingers kunt doen.... en de DVD/CD eruit te halen is...

Laatst bewerkt:
Priegelen met een schroevendraaier, dvd lade uit de behuizing halen, behuizing op z'n kant leggen of er gewoon een flinke tik op geven met de platte hand.

@Andre
Zal het meteen proberen!

@Orimai
word denk ik iets lastiger , ben vergeten erbij te vertellen dat dit een laptop is ;)

Hallo

Paperclip lukt ook prima , desnoods een beetje recht plooien.

Emergency eject hole noemt dit ...

Ofwel vervuilde leesoptiek v/d drive , die heel eenvoudig zuiver te maken is (leesoptiek heel toegangkelijk)

Of het is zo' heel klein c.d. tje , die niet alle drives korrekt herkennen/ kunnen lezen.

Peter

Een stevig ijzerdraadje is ook prima, wat in feite afkomstig kan zijn v/e paper klip.. maakt niet uit de essentie die lijkt me duidelijk.
Onze laptop heeft ook zo'n gaatje in de lade...

Heb zo'n ophanghaakje van de kerstbal gepakt , die plat gemaakt en in het gaatje gestopt , en hij sprong eruit! Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan