dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd02

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2010
Ik heb een film gebrand op een dvd, maar kan ik ook een dvd cover van gewoon papier met pritstift aanbrengen op de dvd of werkt dat niet goed?

Dit lijkt me zeer onverstandig! Ik vind sowieso al die zelf aangebrachte covertjes vaak veel te snel loslaten, maar met een simpele Prittstift lijkt me het nog erger.

Je hebt van die speciale sticker vellen hiervoor.
Kan het wel afraden op cd's/dvd's te beplakken.
Dit kan de draaisnelheid en fluctuatie verslechteren waardoor je vrij snel problemen kan krijgen en de discs zelfs kan beschadigen. Door de warmte kan de lijmlaag zelfs losraken.

Bij mijn tante lieten de labels ook los van cd's in haar auto, voor mij geen labels. Wellicht niet zo mooi, maar Lightscribe is wel veilig.
De veiligste labels zijn toch de diverse kitjes die je kunt kopen. Geen idee of daar nog kwaliteitsverschil in zit.

Ik weet wat lightscribe is, maar mijn laptop kan dat volgens mij niet. Ik gebruik de Acer Aspire 5541G. Er zit een brander in, maar verder weet ik niks.

Labels kan dan ook best, maar houd de kwaliteit goed in de gaten. Mijn tante had mazzel dat het label alleen licht opgebold was (lijm had enigszins losgelaten), zo kon ze de cd er toch uitkrijgen.

ok, weet je misschien een externe lightscribe brander die ik niet via internet moet bestellen, ik heb al wat gezocht, maar gaat moeilijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan