DVD2avi: alle geluid van media player weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Highland Koe

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
10
Ik heb mijn DVD-bestanden (.VOB enz) met het gratis programma DVD2avi omgezet naar avi-bestanden. Nu is er op mijn pc GEEN ENKEL media player-bestand meer met geluid!!:eek:
Ik zou de persoon die mij kan helpen eeuwig dankbaar zijn;)
 
Hoi,

Wat bedoel je precies met ''geen enkele media-player bestand?
Zijn het de avi. bestanden of ook andere formaten?
Daarnaast kun je kijken of je codecs wel up to date zijn?
 
bedankt voor je reactie.

met 'geen enkel media player-bestand' bedoel ik ALLE formen die media player afspeelt. Dus ook muziek, ...
Dat is pas gebeurt nadat ik DVD2avi gebruikte.

Hoe controleer ik die codecs en wat zijn dat?
 
Aangezien er eerst wel geluid uit je speakers kwam, zou het niet aan de codecs kunnen liggen maar je kan het altijd proberen,
http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=4058&s=95 dit moet je dan ff installeren.

Maar als ik het goed heb komt het doordat je dvd2avi voor de eerste keer hebt gebruikt, hoor je nu geen geluid meer?
Daarnaast hoor je wel geluid via andere manieren, internet?
Heb je alles goed gecontroleerd, kabels, instellingen volume etc.
Gebruik je een aparte geluidskaart?
 
Laatst bewerkt:
Op andere manieren hoor ik nog geluiden.
Of ik een aparte geluidskaart heb, weet ik niet. Het is een laptop, en ik heb er alleszins geen geluidskaart aan toegevoegd...
maar bedankt voor de codecs-site! morgen probeer ik het:)
 
Oke je hebt een laptop dus een aparte geluidskaart is niet van toepassing en aangezien je op andere manieren geluid hoort zou het misschien wel aan de codecs liggen of de mediaspeler die je gebruikt, (welke mediaplayer gebruik je? en heb je verschillende mediaspelers geprobeerd?).

Ik hoor het nog van je, :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!
Ik kon in dat menu (van die codecs) kiezen tussen 'classic media player' en 'windows media player'. Met 'windows media player' is het vreemd genoeg niet gelukt, en met 'classic media player' is het wel gelukt. Jammer, want ik had liever 'windows media player', maar het is beter dan niks:)
Nu blijft alleen nog het probleem over van dat bestandje van DVD2avi (geen geluid).
 
Ai, muziekbestanden afspelen lukt niet met 'classic media player'. Groot probleem dus. Nochtans, als ik zo'n muziekbestand in 'windows media player' kopieer van mijn laptop naar een andere pc, dan heb ik wel geluid (in 'windows media player'). Daarom dacht ik dat het wel aan de instellingen van de 'windows media player' van mijn laptop moest liggen, maar ik vind niks...

pffffffffff....... waarom doen computers zo moeilijk??:(
 
hey,

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, was de afgeopen dagen ziek :( maar voel me al wat beter. Welke codecs heb je eigenelijk allemaal geinstalleerd?
Je kon kiezen tussen verschillende ''profiles'', om er zeker van te zijn zou je ''profile 5: lots of stuff'' moeten kiezen.
In principe zou het ook op windows media player moeten werken als het bij de classic player werkt. :confused:
 
Een vriend van me is langsgekomen en heeft het probleem van mijn media player opgelost (vraag me niet hoe!).
Nu blijft idd enkel het probleem over van dat omgezette .avi-bestand (van een DVD-bestand), namelijk dat ik enkel op dat bestand geen geluid heb.

Veel beterschap!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan