dvd2one kan maar 1 VOB bestand selecteren....help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hallo,

Ik wil hier even een dvd film voor mezelf copyeren maar nu zit ik met een probleem:

Je moet na het rippen van de film met dvd2one het langste VOB bestand selecteren en vervolgens hevelt ie dan de film over in een andere map onder de 4.7 gb.

Het probleem nu is dat je met dvd2one maar 1 bestand kunt selecteren en dit bestand word dan de film....maar er staan in de dvd2one lijst 8 vob bestanden met dezelfde lengte allemaal van 24 minuten en welke ik ook aanklik, deze komt dan in de map voor de film en is dus maar 24 minuten lang.

Hoe krijg ik de rest van de dvd ook in de map om te branden?....of moet ik een ander programma hebben die beter is?

groeten heatseeker

Beste Guido,

Kun je met dit progje wel alle bestanden selecteren?
heatseeker

Tazman,

Bedankt voor die link, de te branden dvd was 7.81 gb groot....moest geript worden ... heb m nu compleet op mijn harde schijf alleen nu moet ie onder de 4.7 gb gebracht worden en dat deed dvd2one altijd prima....alleen bij deze film niet.

Maar kan het dus ook met dvdshrink?

heatseeker

dvdshrink leest de dvd in je kiest zelf de mate van compressie en hij maakt er gelijk een map met video_ts waarin vob files enz zitten die op een dvdr past.

Maar wat doet ie dan precies?
Comprimeert ie de bestanden, of laat ie gewoon overbodige dingen weg?

Dus smartripper heb ik eigenlijk niet meer nodig?

groeten heatseeker

dvdshrink past een mate van compressie toe op het totaal ( vraag me niet wat ie precies doet ) kwaliteits verschil heb ik nog niet gemerkt als ik van originele dvd een kopie maak met dvdshrink.

smartripper enz gebruik ik niet meer nee ik gebruik alleen dvd schrink om een kopie te maken en dat gaat perfect.
zeker als je alleen voor de hoofd film zou kiezen met als audio spoor engels ( frans enz luister ik toch niet naar ;) ) en een NL subt kiest heb je bijna geen compressie nodig en hou je een perfecte film over.
en het voordeel is hij maakt er netjes vob files enz van die je daarna direct met bv nero kan branden als vide dvd.

de nieuwste versie van dvdshink kan zelfs direct je brander aansturen en dus direct branden ( nog niet zelf getest of dat goed gaat )

Ok Tazman, bedankt voor de tips....ga me erin verdiepen, maar 1 klein vraagje nog: de dvd van 7.81 gb hoe komt die dan in vredesnaam zo ingepakt... moet toch ergens blijven , je moet de dvd in dit geval meer dan 3.1 gb inkorten... dat moet je toch merken?

heatseeker

hoe ie het doet :confused: don;t know kan je alleen vertellen dat het goed werkt

Tazman,

Nou ik geloof dat het gelukt is, alleen met nero branden lukt nog niet helemaal.

Ik heb gekozen om te branden als: dvd-rom (iso)... en toen ik m controleerde stonden alleen de bestanden op de schijf, hij speelde de film niet af!

Ooit gebruikte ik vob instant cd/dvd en dan moest ik UDF Video selecteren om de bestanden te branden, welke moet ik hebben bij nero om de dvd te branden???

heats

je gaat een film branden dan kies je voor DVD-video in nero DVD-rom(iso) is voor data zoals spelletjes , downlaods enz enz.

kies je voor DVD-video dan heb je in het brandscherm een map audio_ts en een map video_ts

Geplaatst door tazman

Misschien omdat clone dvd geen freeware is ;)

Hoi Taz,

freeware is altijd goed natuurlijk;)

Maar dat stond niet in de vraag, dus vandaar dat ik deze optie gaf:D

Groetjes Harry.

Met dvdshrinck lukt het dus wel, maar heb alle bestanden direckt in een map met de naam van de film gedaan, of moet ik in deze map ook een andere map maken met video_ts ???

De uitleg van dvdshrinck is op de site van tazman geweldig, wat ik wel mis is in wat voor n map doe ik het en de uileg van nero om te branden.
misschien kun je dat ook even uitleggen aub

heats

je hoeft niet zelf een map video_ts aan te maken, dvdshrink maakt de bestanden aan na afloop hoef je alleen nero te openen en te kiezen voor DVD-video dan zie je in het brand scherm van nero vanzelf 2 mappen staan audio_ts en video_ts sleep alle files die shrink gemaakt hebt naar de map video_ts en branden maar.

Oke handleiding aangepast staat nu bij hoe je met nero de files moet branden ;)

Geweldig Tazman, maar was niet de bedoeling om jou te zeggen wat je moet doen, maar na dvdshrinck is het wel handig te weten hoe met b.v. nero verder te gaan.

heatseeker

Geplaatst door tazman
je hoeft niet zelf een map video_ts aan te maken, dvdshrink maakt de bestanden aan na afloop hoef je alleen nero te openen en te kiezen voor DVD-video dan zie je in het brand scherm van nero vanzelf 2 mappen staan audio_ts en video_ts sleep alle files die shrink gemaakt hebt naar de map video_ts en branden maar.

Tazman,

Bij mij werkt het ook als ik een gewone dataDVD brand en dan die 2 mappen naar de DVD brand vreet mijn Standalone DVD het ook...

dan brand ik dus in feite een data DVD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan