DVDbrander ((NEC 7173A) zorgt voor vastloper

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Hallo.

Sinds ik een nieuwe dvdbrander (Nec 7173A) heb geinstalleerd, doet mijn pc raar. Hij slaat vast wanneer ik een dvdtje afspeel met de nieuwe brander. Ik hoor dan een klik (denk harde schijf) en dan slaat de pc vast, waarna ik windows via de resetknop moet herstarten. Na het vastlopen werkt geen enkele toets/functie meer. Ik heb van alles geprobeerd; Nieuwe firmware voor de brander, jumpers verwisseld (master/slave) etc etc.

Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Pentium 4 3.06 Ghz
1024 mb Ram
Asus P4c800 E- Deluxe
Maxtor 300 Gb hd (6L300R0)

Branders: Nec 7173-A en Nec ND 1100-A

Heb je de aansluiting van de brander op je moederbord al gecontroleerd? Je hebt twee CD/DVD-Rom's. Welke staat als Master, welke als Slave?
Jumpers goed? Loopt je IDE-kabel dan ook goed? DMA bij IDE ATA/ATAPI-controllers ingesteld?

Laatst bewerkt:
Heb je de aansluiting van de brander op je moederbord al gecontroleerd? Je hebt twee CD/DVD-Rom's. Welke staat als Master, welke als Slave?
Jumpers goed? Loopt je IDE-kabel dan ook goed?

Hiervoor had ik maar 1 brander aangesloten en die deed het perfect. Met de nieuwe erbij begonnen de problemen. Ik heb de nieuwe brander daarna apart aangesloten en zonder resultaat. Ik heb verschillende combinaties master/slave geprobeerd maar ook weer zonder resultaat. Ook nieuw firmware igestopt maar ook dat leverde niets op.

Niemand een idee waar ik de oplossing van het probleem moet zoeken?

Hoi !

Tja, je moet geen diverse combinatie's master/slave proberen, maar de goede !

Lees dit: http://www.hccbg.nl/doc/handleiding_cddvd_schrijven.pdf eens goed door, dan zou alles zonder problemen moeten werken.

Greetz,

Harry.

"Dan zou alles zonder problemen moeten werken". Ik heb de branders geinstalleerd zoals het moet (zoals ook in die pdf-bestand staat).

Met alle combinaties bedoelde ik, dat ik de beide branders samen heb aangesloten (de een op master en de ander op slave (secundair), en andersom) maar ook beide apart. Waarbij de een wel problemen gaf (nieuwe brander) en de ander niet.'

Ik heb er dus al nieuwe firmware ingestopt, maar dat verhelpt het probleem ook niet.

Wat is precies de oorzaak van de vastloper? Ik hoor een klik en dan loopt windows vast. Ben ik de enige met dit probleem?

Hoi !

Als de nieuwe brander alleen aangesloten ook problemen geeft is het ding kaduk en breng je 'm terug onder garantie !

Gretz,

Harry.

Hoi !

Als de nieuwe brander alleen aangesloten ook problemen geeft is het ding kaduk en breng je 'm terug onder garantie !

Gretz,

Harry.

Dit lijkt mij niet het geval. Ik heb de brander in een andere pc geprobeerd, waar ie het wel naar behoren doet. Dit is mijn 2de nieuwe brander die niet wordt geaccepteerd door mijn pc. Maar waar ligt de precieze oorzaak van deze hardwareconflict?

Ook al de instelling C/S (cableselect) geprobeerd?

Geprobeerd. Het leek goed te gaan, maar sloeg dus toch weer vast.

Ik moet wel zeggen dat ik ook soms problemen heb bij het opstarten van mijn pc. Ik krijg vaak de melding "New CPU installed run bios to setup" terwijl ik nooit een nieuwe processor heb geinstalleerd.

Maar los daarvan werkt de pc gewoon goed als ie eenmaal opgestart is, alleen nu dus met de nieuwe brander slaat ie dus vast.

Hoi !

Kijk es in je logboeken (Rechtsklikken Deze Computer - beheren - logboeken) of je daar wat wijzer wordt.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan