dvdr- of dvdr+

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesterke

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
gegroet,
ik heb een dvdr writer die zowel dvdr- als dvdr+ kan schrijven.
wat is nu het beste van schijfjes? moet ik de + of de - kopen?
want de dvdr- zijn goedkoper, kan iemand misschien mij helpen.
waarom het verschil?

bedankt

dvd+ word hoogstwaarschijnlijk de standaard maar als je alles kan branden kun j e dus ook alles (+-) lezen.
Dus wat je koopt maakt niet zoveel uit.
Vaak is het zo dat een dvd speler zowel + als - kan lezen (dacht ik).

Ik dacht juist de + versie goedkoper gezien te hebben.

Koop van beide schijfjes één DVD-RW en test ze uit. Ze zijn wel wat duurder, maar het is altijd handig een DVD-RW in huis te hebben. Het beste om ze uit te testen is door iets er op te zetten wat door een normale huiskamer dvd-speler gelezen kan worden, want je weet dan meteen wat die ondersteunt.

Ik dach zelf dat de + versie net iets beter is, maar het verschil is klein. De + versie is dacht ik afkomstig van Philips en Sony en de - versie van andere fabrikanten als o.a. Tochiba.

Ik dacht dat het de bedoeling is dat alle apparaten beide systemen ondersteunen als het om het lezen van het DVD schijfje gaat, maar of dat al met de huidige apparatuur is weet ik niet.

Laatst bewerkt:
Als ik alle bladen moet geloven is de + versie iets beter en langer houdbaar .

Het enige nadeel is dat ze duurder zijn dan de - dvd

En inderdaad de toekomst zal naar de + dvd gaan, veel fabrikanten die een kant en klaar systeem maken bouwen allemaal de + versie erin.

En nu wordt de markt overspoelt door lite-on , de dvd brander welke nu is gelanceerd kost maar € 125,- en dit is een + versie wat betreft het branden hij leest zowel + als -

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan