DVDRW schrijven onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
vreemd probleem.... ik gebruik al langere tijd DVD+RW schijfjes (Philips) voor het tijdelijk opslaan van bijvoorbeeld films. Al die schijven werden gebrand met Nero 7 Ultimate Edition op een systeem met Windows XP sp2, geen probleem.

Sinds kort heb ik een nieuwe pc met Vista. Heb daar ook Nero 7 op gezet en ben vrolijk verder gegaan met branden. Op zich gaat het allemaal goed, behalve met de DVD+RW schijfjes. De ene na de andere is opeens niet meer leesbaar. Er is niets meer mee te beginnen, terwijl ik zeker weet dat hetzelfde schijfje, zonder opnieuw beschreven te zijn, onder XP wel werkte. What the heck... ?

Er is niets meer met die schijfjes te beginnen, omdat ze uberhaupt niet leesbaar zijn. Mijn brander blijft zich erin verslikken. Formatteren ofzo lukt ook niet, want daarvoor moet de schijf eerst herkend worden.

Hoe komt dit?
Ik begin Nero 7 (en bijbehorden versie van InCD, voor het beschrijven van RW schrijfjes) ervan te verdenken toch niet helemaal compatible te zijn met Vista. Moet ik upgraden naar Nero 8, of zit het probleem ergens anders?
 
lost helemaal niets op. Ik snap er niks van. Ik gebruik al jaren Nero met InCD en ik heb zelden problemen gehad. De schijfjes die nu het probleem geven, waren in het verleden ook gewoon leesbaar.
Mijn brander wil er helemaal niets meer mee, ze worden niet eens herkend als schijf. Opnieuw formatteren is er dus ook niet bij.

Brander is een HL-DT-ST GSA-60L, firmware versie 6.0.6000 16386 lijkt de nieuwste te zijn....
Vreemd is wel dat er in verkenner en in apparaatbeheer een uitroeptekentje bij die drive staat. Ik snap alleen niet wat er aan de hand is. Heb hem al verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw laten installeren, maar dat lost het probleem ook niet op... HELP! :confused:
 
Ik blijf er toch bij dat je waarschijnlijk een Nero versie hebt die niet 100% compatible is met Vista!
 
lijkt me sterk, want ik heb inmiddels ook Nero 8 geinstalleerd. Probleem blijft bestaan. Dacht dat het misschien een conflict met DEAMON tools was, dus dat weggehaald, zonder succes. Schijfjes zijn nog steeds niet te lezen...

Vreemde is dat niet alle DVDRW schijven dit probleem geven. Ik heb pasgeleden nog een DVDRW gebruikt die prima werkte.

Dat uitroeptekentje dat ik eerder noemde blijkt overigens gewoon het optische-drive icoontje van vista te zijn :rolleyes: duhhh.... geen uitroepteken dus....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan