DVD's afspelen op een PII

• Onderwerp starter Onderwerp starter jws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jws

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Hoi allemaal,

Ik heb een Pentium II/350MHz, en ik wil graag een DVD speler kopen. Is dit systeem snel genoeg om soepel DVD's af te spelen? Zo ja, heeft iemand nog suggesties welke DVD-speler ik moet kopen?
Alvast bedankt,

jws

hoeveel geheugen heb je erin?

Ik heb alweer een paar maand de DVD-rom van LG, bevalt prima :)
ken nog wel een paar die LG hebben, ook geen problemen :thumb:

Hoeveelheid geheugen is inderdaad van belang, op de PC van mijn dochter (celeron 466) lukt het met 128MB net niet (hikjes in het beeld) met 64 MB meer gaat het soepel.

Voor weinig geld koop je een iets snellere PII, bijvoorbeeld een 450Mhz, dat zorgt ook voor een beter beeld. Kijk eens op www.marktplaats.nl

Volgens de regels van de kunst (DVD afspelen) is een PII 450 de minimale eis voor het software matig afspelen van een DVD, zit je daaronder zal je een MPEG kaart moeten hebben wil lukken.

Geplaatst door maestro12
Volgens de regels van de kunst (DVD afspelen) is een PII 450 de minimale eis voor het software matig afspelen van een DVD, zit je daaronder zal je een MPEG kaart moeten hebben wil lukken.

Mijn broertje werkt met een Dell Pntium II 400Mhz. Hij heeft problemen met zowel DVD's als avi's. Op helpmij is mij geadviseerd een snellere processor te kopen....

Geplaatst door gompie1304

Mijn broertje werkt met een Dell Pntium II 400Mhz. Hij heeft problemen met zowel DVD's als avi's. Op helpmij is mij geadviseerd een snellere processor te kopen....

Mijn zwager werkt met een PII 266 en speelt wel gewoon DVD's af maar dan wel via een MPEG kaart (die dus het grafische rekenwerk overneemt).
Maar als een snellere processor past zou ik daarvoor kiezen omdat daar de hele pc van profiteerd en van een Mpeg kaart alleen het DVD e.d. gebeuren.
Is trouwens wel de vraag of er een snellere procesoor inpast, hoewel een PII op 400mhz al een FSB heeft van 100mhz, dus dat hoeft t.o.v. van een PIII niet het probleem te zijn.

Geplaatst door maestro12

Mijn zwager werkt met een PII 266 en speelt wel gewoon DVD's af maar dan wel via een MPEG kaart (die dus het grafische rekenwerk overneemt).
Maar als een snellere processor past zou ik daarvoor kiezen omdat daar de hele pc van profiteerd en van een Mpeg kaart alleen het DVD e.d. gebeuren.
Is trouwens wel de vraag of er een snellere procesoor inpast, hoewel een PII op 400mhz al een FSB heeft van 100mhz, dus dat hoeft t.o.v. van een PIII niet het probleem te zijn.

Ik vind je antwoord wel interessant Maestro, want een snellere processor wordt idd moeilijk. Wat is een mpeg kaart precies? Draait die naast je videokaart, of is het gewoon een bep. type videokaart. Wat zou ik vervolgens nodig hebben (merk, type, kosten, ed?)

Bedankt iedereen,

Er zit 384MB RAM in, dus dat is geen probleem...zou dit misschien net lukken?
(en zo niet, hoeveel zou een MPEG-kaart kosten?)
Nogmaals bedankt,

jws

Als je in de buurt van Almere woon kun je bij mij een Mpeg add-on kaart komen halen voor niets (nou ja, een triple van Hertog Jan mag altijd :D:D)

Werkt alleen onder Windows 95/98

Geplaatst door Tiborv
Als je in de buurt van Almere woon kun je bij mij een Mpeg add-on kaart komen halen voor niets (nou ja, een triple van Hertog Jan mag altijd :D:D)

Werkt alleen onder Windows 95/98
Heel erg bedankt voor het aanbod, maar ik heb windows XP...

Nog iemand suggesties?

XP op een Pentium II, dan vind ik het niet vreemd dat het niet wil, XP zelf verbruikt waanzinnig veel resources.

Geplaatst door Tiborv
XP op een Pentium II, dan vind ik het niet vreemd dat het niet wil, XP zelf verbruikt waanzinnig veel resources.
Met 384MB loopt het wel goed...en ik heb veel dingen uitgezet (zoals de resource-vretende msstyles service). Maar goed, ik zit toch na te denken om terug te gaan naar 2000. Ik denk dat ik het toch maar doe(de dvd speler kopen), ik post dan hier wel hoe het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan