DVD's branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Ik heb sinds kort een computer met een dvd-brander erin, dus ik ben aan de gang gegaan met het back-uppen van mijn dvd's. Ik heb een NEC ND-1300A brander, die DVD+R moet kunnen branden op 4x. Ik heb 2 brandprogramma's, namelijk Nero 6 en Pinnacle InstantCopy 8SE. Ik heb nu 2 dvd's gekopieërd. Eerst probeerde ik dit met Nero, omdat ik dit programma ken en prettig vind werken. Deze begon te mekkeren dat de lege schijf te klein was. Het via dvd-video maken geprobeerd, maar noppes. Via Pinnacle: geen enkel probleem. Het is alleen zo vlug als dikke str... Hij doet er ruim een uur over om een dvd te kopieëren! Als ik het goed heb zou ik een enkellaags-dvd in ongeveer een kwartiertje moeten kunnen kopieëren. Wie kan me hiermee helpen?

Heb ik gelijk nog een vraagje: ik wil ook van mijn software en games een back-up maken. Is er hiervoor een programmaatje zoals Anydvd? Die dus om beveiligingen heen leest? Alvast bedankt!
 
Een normale DVD bevat veel meer data dan er op een lege DVDR gebrand kan worden. Als je een één-op-één backup wilt maken 'mekkert' Nero dus terecht.

Instantcopy comprimeert de data ongezien voor je, waardoor e.e.a. wel op een DVDR past. Dat comprimeren kost veel tijd en daarom duurt het zo lang.

Met DVD-shrink kun je het comprimeren zelf in de hand houden en het resultaat kun je daarna met nero branden. Bij elkaar ben je dan net zoveel tijd kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan