DVD's geven error na het bedrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrjojo13

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hoi,

Ik gebruik DVD's van een merkloos iets, ik weet het niet en er staat geen enkele bedrukking op.
Deze een poos geleden gekocht voor weinig geld.
De DVD's doen het allemaal goed, filmpje, spelletje alles geen probleem,
totdat: Ik wil de DVD's nu wat mooier maken en ze bedrukken dus sticker er op plakken en bedrukken (mijn printer slikt hele dvd of cd in en print er dan wat op)

Het probleem is nu, zodra ik er een sticker opgeplakt heb geeft hij bij elke disk error, zowel in de computer als de standalone.
kan dit aan de kwaliteit van dvd's liggen (ze voelen dun en licht aan) en zou dit opgelost zijn als ik duurdere DVD's koop??

alvast dank voor het antwoord
Johan

Welkom op Helpmij.:)

Ik krijg eerder de indruk, dat je cd/dvd in onbalans raakt door de sticker waardoor het door de speler niet goed meer te lezen is en je een error krijgt.

Geef eens de exacte error aan.

Laatst bewerkt:
Misschien een stomme vraag, maar plak je de sticker wel aan de goede kant van de DVD?

Je moet 'm plakken op de kant waar het merk van de dvd staat en de strepen waar je wat op kunt schrijven met zo'n stift.

Ook natuurlijk kijken of je printer de data-kant van de DVD niet beschadigt (krassen etc.)

Tijs.

Ja ik plak de sticker wel aan de goede kant een merknaam staat er niet op
en mijn printer heb ik al vele dvd mee bedrukt en dat ging meestal goed en de dvd ziet er nog oké uit.
Dat de DVD in onbelans raakt zou heel goed kunnen zelf dacht ik ook al aan zoiets.
ik vroeg me dus af of dit zou kunnen in samenhang met de goedkope dvd's.

op de dvd speler geeft hij aan disk error

Ja ik plak de sticker wel aan de goede kant een merknaam staat er niet op
en mijn printer heb ik al vele dvd mee bedrukt en dat ging meestal goed en de dvd ziet er nog oké uit.
Dat de DVD in onbelans raakt zou heel goed kunnen zelf dacht ik ook al aan zoiets.
ik vroeg me dus af of dit zou kunnen in samenhang met de goedkope dvd's.

op de dvd speler geeft hij aan disk error

Deze party niet meer bedrukken,alleen met een stift die er geschikt voor is wat op schrijven

raden opgevolgd

Ik ga er maar vanuit dat het de kwaliteit van de DVD's is, andere zijn wel oké dus inderdaad alleen beschrijven met (cd)pen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Probeer anders eens eerst een dvd te stickeren en pas daana te branden. Overigens is een laber-centreerapparaatje niet zo duur, je koopt ze bij een beetje boekhandel samen met cd stickers

Probeer anders eens eerst een dvd te stickeren en pas daana te branden. Overigens is een laber-centreerapparaatje niet zo duur, je koopt ze bij een beetje boekhandel samen met cd stickers

Ja en dan de boel in de Fik laten gaan(Lijm die te warm wordt!!!Lijkt me niet een goede Tip)
Heb daar ervaring mee:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan