dvd's in een pc steken en via netwerk op een andere pc laten afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
het is zo dat wij 2 pc's hebben die in netwerk staan, 1 pc heeft DVD-rom en writer, de andere heeft CD-rom en writer. de kinderen mogen alleen maar op deze laatste en dus als ze willen DVD's bekijken op de PC gaat dit natuurlijk niet. daarom dachten we om de D-schijf van de nieuwe pc te delen en dan DVD's te kunnen afspelen. helaas: we kunnen wel alles zien wat er op de schijf staat, maar als we het willen opendoen, dan doet mediaplayer niets, ook al andere players geprobeerd(quiktime, real en divx) maar niets helpt:confused: kan dit gwn niet, of moet ik iets anders doen?

Als alles op de andere pc goed geupdate is ( mediaplayer, power dvd etc etc) moet het gewoon gaan. Kijk ook eens hoe je de rechten hebt ingedeeld, als ze wel mogen kijken maar voor de rest niks:confused: gaat het natuurlijk ook niet lukken.

moet ik op deze pc eiglijk niet een programma hebben voor DVD's? want hier zit geen dvd-speler in en dus ook geen programma

beetje omslachtig misschien, maar met remote Desktop lukt het zeker...

ik heb er intussen powerdvd opgezet, en het werkt, alleen heb ik nog geen beeld:confused:

Ik neem aan dat je wel je dvd speler ( rechts aan klikken /eigenschappen en delen) gedeeld hebt, zodat je hem op die andere pc met power dvd kunt zien?

ik krijg dus wel geluid, maar het beeld is niet goed, en na een tijdje loopt mediaplayer ook gwn vast:confused:, de router is 72 mbit, is dit te traag miskien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan