dvdspeler en writer doen het niet!:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

angela1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2005
Beste mensen,

Ik heb dit probleem al aan een aantal mensen voorgelegd, maar geen van hen weet een oplossing: Soms reageren mijn dvdspeler en mijn writer niet op een dvd of cdrom die ik erin leg. Het volgende zie ik dan: In Deze Computer worden wel beide schijven met een verwisselbaar medium door mijn computer herkend. (windows XP), maar als ik dan een dvd in een drive leg, dan leest hij hem eerst wel, maar als ik dan bij deze computer kijk zie ik niet dat het tekentje is veranderd. Klik ik dan op de drive waar de dvd in ligt, dan staat er het volgende:
Plaats een schijf of ander geschikt medium in het station.
Start ik dan mijn computer opnieuw op, dan heb ik een kans dat hij dezelfde dvd (of cdrom) wel herkend.
Ik vind dit uitermate vervelend, want het ligt dus niet aan de bedrading in mijn computerkast. Het ligt ook niet aan de dvd of cdrom (ene keer herkent hij hem wel..andere keer niet) en mijn driven zijn niet kapot.
Dit probleem heb ik zowel bij mijn dvdspeler als bij mijn dvdwriter.
Ik vind dit heel erg vervelend en hoop snel op u hulp, want zoeken op internet levert verder niets op.:confused:

Groetjes Angela

Welkom bij Helpmij

Dat heb je met verschillen de schijfjes?
Gebruik schoonmaak cd !
Kan zijn dat je lens kop vuil is of schijfjes vuil.

Wat ook wel eens helpt is verwijder alle 2 de drives eens in System/Hardware/Apparaatbeheer en met rechter muis knop er op klikken en dan installatie ongedaan maken.
Opnieuw opstarten ,zal Xp ze weer herkennen.

Susses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan