Dvdspeler ineens Not installed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Albeir

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Hoi,
ik wilde juist een zelfgebrande cd bekijken van zelfgemaakte filmpjes. Ik opende men DVDdrive en stak men cd er in. Wat ik raar vond is dat mijn cursor soms een tijd niet bewoog..
Maar na een minuutje werkte weer alles als normaal.
Buiten 1 ding. De DVDdrive wordt niet meer gedecteerd
Er staat ipv 2 drives maar 1 cddrive (men writer).
Ik dacht ik ga men pc herstarten en is in bios kijken
herdecteren..Maar BIOS vindt geen 2de cddrive

Men EIDE apparaten zijn als volgt
Primary master >> harde schijf samsung 40GB
Primary slave >> hardeschijf Maxtor 60GB
Secondary master >> CDRW/DVDrom
secondary slave >> DVDrom Waar nu not installed staat

Ik had dit ook een keer voor met men vorige writer..die nu stuk is :confused:
Ik krijg men zelfgebrande cd er niet meer uit..want de lade gaat nietmeer open..het lichtje van de dvdspeler brand voortdurend en het lichtje van men harde schijf ook :confused:
Men DVDspeler is een 2,5 jaar oud

Iemand oplossing?

Ik ben bang dat het wel eens het einde van je speler kan zijn. Je zou kunnen proberen alle kabel goed aan te drukken.

Om het schijfje er uit te halen zit er meestal een klein gaatje waar je een pinnetje in moet duwen om het la'tje te ontgrendelen. Buig even een paperclip recht, dat werkt meestal goed.

Wat je nog kunt proberen is je CDRW en je DVDROM om te draaien.
Maak de CDRW slave en de DVD master.
Eventueel kun je ze beide op cable select zetten en testen.
Lukt het niet en wordt hij niet herkend in de BIOS (er van uit gaande dat dit voor de storing wel zo was), dan ben ik bang dat hij simpelweg defect is.

Succes

dat verwisselen van master en slave doe ik nu niet
kzit met examens :confused:

Maar waarom brand heel de tijd het rode lichtje van mijn harde schijf ineens constant?
Is er misschien een verband?

Dat lapmpje geeft activiteit op je IDE bus aan en geldt dus voor je harddisks en voor je cd spelers.
Mogelijk dat de kabel van 1 van spelers verkeerdom is aangesloten (dat zou de storing verklaren) of dat hij los zit.

Koppel de cdrw/dvdrom eens los en kijk wat er gebeurt , daarna de volgorde omkeren.

Dus laat hun beide eens apart op de ide draaien.
Als blijkt dat de speler stuk is kan je hem op deze manier selecteren.

groetjes speedtouch

Deze morgend zette ik mijn pc aan..toen ik volledig in xp was probeerde ik men cdrom te openen
en het lukte!
de DVDdriver wordt nu ook weergeven in Deze computer

Ik heb nog nix geprobeerd zoals kabel aandrukken..of van slave naar master..want daar heb ik momenteel niet echt tijd voor (examens) :confused:

Maar ik denk dat deze detectie maar voor korte duur is
met men cd writer had ik dat vroeger ook..dat die uit niets ineens terug werkte maar na een tijdje was het terug vant zelfde en kreeg ik hem nietmeer aan de praat

Strange strange :confused:

Dit wou ik toch even zeggen, bye kga nu examen afleggen (wish me luck) ;)

Laatst bewerkt:
Vreems verhaal:rolleyes: ,maar ik zou ( als je tijd hebt) eens een andere kabel ( ide) tussen de 2 roms zetten.

Mijn inziens kan het daar wel eens aan liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan