DVDx/vastlopen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Berichten
675
bij het backuppen van dvd's slaat mijn computer vast...
Ik wil ze omzetten naar VCD, maar helaas..
Ik werk met p3 500 met 447 mb geheugen, XP pro sp1
wie kan mij verder helpen??

Groet..

Rob
 
nee, ik heb wel avg (antivirus) aan en zonealarm pro, maar ik heb ook zo,n 200 mb vrij werkgeheugen....
 
Dit heeft waarschijnlijk te maken met de beveiliging van de dvd. Zelf gebruikte ik het volgende concept.
Eerst de dvd een stuk afspelen met een gewoon programma (WINDVD/PowerDvd, etc). De dvd-speler herkent nu dat de dvd-schijf is beveiligd. Kopieer nu al de bestanden naar de harde schijf met bijv. Smartripper. Nu kun je DVDx wel goed gebruiken en zal het niet meer vastlopen.
Zelf heb ik P3/450MHz/512MB en het rippen duurt dan in normale kwaliteit ongeveer 4 uur.

Aanvulling.

Je kunt ook proberen om in plaats van de standaard instellingen de bitrate te verhogen (1800) en de resolutie te veranderen (720x576). Je krijgt dan een zeer goed beeld. Het resultaat zal een groter bestand opleveren maar deze kun je weer in tweeen hakken met TMPEGEnc of door DVDx zelf laten doen door op te geven dat je bestanden maximaal 680MB groot mogen zijn. Deze passen namelijk wel op een normale 650MB cd.
Als je een vcd van hogere kwaliteit (XVCD genoemd) wilt maken, let er dan wel op dat je gewone dvd-speler dit formaat aan kan. Mijn Sony NS300 speelt dit wel af maar een gewone SVCD niet. Door deze methode krijg ik dezelfde kwaliteit.
 
heb ik ook al geprobeerd...
lukt ook niet, het lijkt wel of de processor het niet trekt, via taskman heb ik gekeken hoeveel ie bezig is en hij staat alleen maar op 100 proc, kan dat het misschien zijn??

Rob
 
Beeindig alle niet relevante programmatuur, ook je virusscanner. Dit is een van de grootste boosdoeners die veel cpu-tijd vreet. zorg ervoor dat de juiste codecs geladen zijn. Kijk ook eens bij www.weethet.nl. Daar zul je misschien meer uitleg vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan