DVI aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hallo,

Ik heb een TFT beeldscherm gekocht met VGA en DVI aansluiting met de daarbij behorende kabels twee dus.
Nu weet ik alleen niet wat DVI is, Ik heb wel onderstaand stukje gelezen als reactie op iemand anders op dit forum die ook een vraag over DVI heeft gesteld, maar toch is het mij niet helemaal duidelijk.

"DVI is een aansluiting die je vind op veel (nieuwe) grafische kaarten en flatscreen monitoren.
Als er staat NO DVI dat beschikt de monitor dus niet over deze aansluiting, en zul je de monitor op de normale vga aansluiting moeten aansluiten.
DVI geeft beter beeld ivm met VGA.maar is niet noodzakelijk"

Ik snap nu dat mijn monitor DVI heeft, maar heeft mijn computer dat ook of waarschijnlijk videokaart.
Hoe kom ik hierachter.

Sluit je DVI en VGA naast elkaar aan, of is het het een of het andere, dus alleen DVI aansluiten of alleen VGA aansluiten?

Ik hoor het heel graag.

Groetjes, Leonie.
 
Hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de link bekeken, maar ik snap er eigenlijk helemaal niets van sorry.

De kabel die ik erbij heb gekregen ziet er heel anders uit. Ik zal het proberen te omschrijven. De kabel heeft aan allebei de kanten dezelfde aansluiting. Deze ziet er als volgt uit. links: een plat staafje, dan wat ruimte ertussen, dan een blokje van 9 puntjes, dan weer wat ruimte, dan weer een blokje van 9 puntjes.

Verder zie ik aan de achterkant van mijn computer nergens zo'n aansluiting zitten.

Moet de DVI aansluiting op mijn videokaart aangesloten worden, of juist niet, maar waarop dan wel. De VGA aansluiting waar ik nu mijn beeldscherm op aangesloten heb ziet er heel anders uit.

Ik hoor het heel graag.

Groetjes, Leonie




De DVI aansluiting vervangt de standaard VGA aansluiting, er is ook een aparte kabel voor nodig omdat de aansluiting van een ander type is. Zie ook de volgende link daar die je (als je iets naar onder scrolt) een plaatje van DVI aansluitingen laat zien.
http://gathering.tweakers.net/forum...messages/362832
 
Hi,

Ik heb de link bekeken en daar staat.

DVI is een speciale aansluiting voor LCD en TFT monitoren.
Volgens mij wordt de monitor sneller aangestuurd bij DVI, maar dan moet je videokaart wel een DVI aansluiting hebben

Mijn vraag: Moet er dan zowiezo een kabel lopen vanaf je monitor naar je videokaart?

Verder vraag ik me af of ik het volgende goed begrepen heb:

Zend je computer of je videokaart?? een digitaal signaal uit naar je beelscherm, wat in je beeldscherm analoog gemaakt wordt en daarna weer digitaal en als je dvi hebt wordt het niet meer analoog gemaakt????

Ik hoor het weer graag.

Groetjes, Leonie
 
Mijn vraag: Moet er dan zowiezo een kabel lopen vanaf je monitor naar je videokaart?

Ja anders krijgt de monitor geen signaal en doet hij dus niks....

Zend je computer of je videokaart?? een digitaal signaal uit naar je beelscherm, wat in je beeldscherm analoog gemaakt wordt en daarna weer digitaal en als je dvi hebt wordt het niet meer analoog gemaakt????


De videokaart zorgt ervoor dat je beeld hebt op de monitor....
 
hartstikke bedankt het is een stuk duidelijker voor mij geworden.

Groetjes, Leonie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan