DVI-HDMI-3D TV mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo,

Hoe zit het precies met de 3D mogelijkheden van tegenwoordig? hoe werkt de Hardware in een 3D tv tov een 2D TV? Er zijn namelijk geruchten dat Nvidia/ATI bezig zijn met 3D kaarten/software waardoor het mogelijk wordt 3D te projecteren op gewone LCD computer schermen. of heb ik dit verkeerd begrepen en is het een speciaal scherm voor nodig? komt dat doordat het rekenwerk dan door de GPU gedaan word? en anders door het scherm wordt gedaan? is het dan ook mogelijk 3D te krijgen door een computer op een 2D Tv LCD aan te sluiten en zo dus 3D te krijgen? of heb ik ergens wat verkeerd?

Mvg,
Jasper

Hallo Jasper

Wat bedoel je met tegenwoordig ,volgens mij is het nog net zo als vroeger en heb je er 2 ogen voor nodig.
Die door de hulp van een bril van elkaar worden afgeleid zodat de rechter oog naar een andere film kijkt dan het linker oog en die twee films bij elkaar vormen dan 1 geheel.

http://www.cyberlink.com/stat/3d-support/enu/index.jsp#overview
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-main.html

Ergens wat verkeerd als je vragen stel kan het niet zijn maar je bent wel wat vergeten om een film op je pc te kunnen heb je een video player nodig en als je die op zoek met een mogelijkheid om 3D af te kunnen spelen vertellen hun welke hardware ze ondersteunen en vertellen je weer meer.

http://www.arcsoft.com/en-us/software_title.asp?ProductCode=SIM3D#submenu

Mijn vraag is eigenlijk. ik weet hoe het concept werkt met de technologie van beeld/bril lenzen. maar ik vraag mij af waarom de nadruk wordt gelegt opr "Speciale" 3D tv's. is het eigenlijk niet mogelijk met elke tv? want elke tv kan toch 2 beelden projecteren naast elkaar? dus dan zou ik eigenlijk gewoon mijn Samsung LED 40inch tv kunnen gebruiken met daar achter mijn PC en dan een 3D film afspelen met de bril op?

Kort samengevat: wat is er zo speciaal aan een 3D TV wat de televisies voorheen niet hadden?

PC hardware: Voor de duidelijkheid

AMD Phenom II
Nvidia Geforce 470 + Nvidia Geforce 260
8GB DDR2 Ram
3x 22inch LG Flatron W2252TQ - DVI-D/Dual Mode
1x Samsung 40inch (type komt later) HDMI (versie onbekend. weet namelijk niet wat de GF 260 ondersteund DVI-D Dual - HDMI connector, weet niet welke versie dat heeft)
88cm CRT TV via Svideo (Bijna niet actief)

Schermen verdeling:

GF 470 - 2x 22inch LG 2x DVI-D/Dual
GF 260 - 1x 22inch LG 1xDVI-D/Dual - 1x Samsung 40inch DVI-DDual-HDMI - TV 88cm Svideo

opmerking: De CRT-TV wordt alleen gebruikt wanneer 1 van de andere schermen niet actief zijn (aangezien 2 video kaarten maximaal tot 4 beeldschermen komen), dus deze valt buiten beschouwing van 3D mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
ik weet hoe het concept werkt met de technologie van beeld/bril lenzen.

4.gif
mmm, is dat zo ?

Uit de eerste link die ik gaf om het verhaal waarmme ik begon af te maken, How does 3D work? .
Lees dat nou eens.

Voordat we verder gaan met iets heel anders wat niet bij je pc hardware setup staat.

ik weet hoe het concept werkt met de technologie van beeld/bril lenzen.

4.gif
mmm, is dat zo ?

Uit de eerste link die ik gaf om het verhaal waarmme ik begon af te maken, How does 3D work? .
Lees dat nou eens.

Voordat we verder gaan met iets heel anders wat niet bij je pc hardware setup staat.

Ja dit concept ken ik reeds, daarom ook mijn vraag dat dit niet met elke TV berijkbaar is. aangezien dit volgens mij geen extra hardware vereist dan wat al voor de 3D televisies op de markt was.

Mvg,
Night

Night als je dit concept reeds ken dan weet je ook antwoord op je vraag het staat er toch duidelijk genoeg.
Begrijpend leren lezen is het advies.

Night als je dit concept reeds ken dan weet je ook antwoord op je vraag het staat er toch duidelijk genoeg.
Begrijpend leren lezen is het advies.

Sorry, maar het enige wat in uw artikel staat is:

Anaglyphic 3D: werkt, met behulp van een rood - Blauw filter. waardoor je 2 beelden kan genereren, maar wat wel in kleur en kwalitijd achteruit gaat - (dit is met ieder beeldscherm mogelijk - staat dan weer niet in het artikel)

Polarized displays & Polarized: Hierbij gebruikt met filters die werken op de Lichtferquentie en zo licht door verschillende filters door kan worden gelaten en je zo een verschillend beeld voor bijde ogen kan genereren.

Frame Sequential (Alternate Frame): hierbij wordt gebruik gemaakt van een veel hogere framrate, 120 totaal maar wat uitkomt voor 60 per oog, omdat de bril een signaal krijgt wanneer welk oog een beeld moet krijgen. zodat je toch nog een duidelijk vloeiend beeld krijgt maar dat veel lager ligt dan de werkelijke snelheid. dit is neem ik aan de Nvidia Technologie? dus dit moet haalbaar zijn met elke TV/LCD die 120fps/hz kan weergeven?

Maar in dit artikel wordt niet beschreven wat wel mogelijk is met een 3D TV en wat mogelijk met een 2D LCD of Plasma.

Mvg,
Night

Goed een quote uit mijn media player
Note: if you do not have a compatible 3D display device, you can select Anaglyph Red/Cyan and then enable the 3D options to watch content in 3D with anaglyphic (red/cyan) 3D glasses.
Dit zou dus mogelijk moeten zijn.

Bij de andere technieken heb je iets extra's nodig wat je monitor moet kunnen.
Je kunt meschien eens wat proberen met deze video's
http://www.nvidia.com/object/3d-vision-3d-movies.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan