DVI - HDMI niet scherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjappiej

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Goedemiddag allen,

Ik heb een probleempje en ik ga het proberen zo duidelijk mogelijk te omschrijven, mochten er dingen niet duidelijk zijn dan kunt u dat altijd vragen natuurlijk.

Ik heb een Samsung LCD TV (type LE32a456C2D)
Mijn videokaart is een 9800PRO 256MB.

Nu heb ik mijn PC Monitor aangesloten via de VGA-aansluiting en heb ik een poging gedaan tot mijn LCD aansluiten met een DVI kabel die overloopt in een HDMI stekkertje voor mijn tv. Opzich gaat het allemaal erg goed, alleen is het niet helemaal scherp! Dat zorgt ervoor dat ik mijn ogen goed moet samenknijpen en dat resulteert in een hoofdpijn.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload van www.adti.com en ik kom er gewoon niet uit, heeft iemand nog een tip of een ervaring ermee hoe ik dit allemaal scherper kan krijgen.

Mochten er screenshorts en/of foto's nodig zijn dan hoor ik het en zal ik die maken!

Ik hoop zo snel mogelijkop een antwoord want ik wil van mijn hoofdpijn af! ;)

Mvg,

Tim

Heb je de videokaart wel ingesteld op de juiste resolutie? Elk LCD scherm heeft een zogenaamde native resolutie. Dit is de resolutie waarop de monitor of TV het beste presteert.
Dit staat in de gebruiksaanwijzing van de TV bij technische gegevens.

btw ga eens wat verder van het scherm zitten het is een TV en geen monitor, een monitor is gemaakt om op korte afstand te staan. Een TV is gemaakt om er verder vanaf te zitten. Ik zit zelf op zo'n 70 cm van mijn 22" monitor.

Ik heb een computer beeld op een 44" tv scherm gezien en dat was best goed te zien op een meter of 2 afstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan