dvi naar hdmi van pc naar tv 1 kabel wel geluid de 2 kabel niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

aloew

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Berichten
1.271
Heey beste mensen

ik heb mijn pc aangesloten aan mijn Hdtv merk is (Sharp)
eerst probeerde ik het met de hdmi kabel die in mijn playstation 3 zit (2 meter lange kabel)
via deze kabel kreeg ik geluid op me Hdtv
nu was die kabel te klein om de afstand te overbruggen dus ik ga naar de winkel ,
en haal een (10 meter lange) hdmi kabel .
Plug hem in mijn pc en de Hdtv en ik krijg geen geluid het gaat om een Ati radeon hd 4600 kaart
wat ik vaag vind is als ik de 10 meter lange hdmi kabel aansluit op me ps3 ik wel geluid krijg
het lijkt me sterk dat mijn videokaart geen audio ondersteunt als ik toch echt met de kleine Hdmi kabel wel geluid heb .

ik hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven
mocht je meer willen weten laat een berichtje achter

de mazzel

alo
 
Heb ik ook gehad Op PC wel geluid op TV niet . Je moet dan een HD Audio driver erbij installeren .
In Vista of XP die van ATI . In Windows 7 die van RealTek als je die voor je geluidskaart gebruikt .
Op beide tegelijk is dan wel bij mij nog steeds niet mogelijk maar dat kan je eventjes heel makkelijk switchen .
 
Laatst bewerkt:
het rare is als ik al me drivers van ati eraf gooi ik wel geluid krijg op mijn tv (met allebei de Hdmi kabels) .

installeer ik de nieuwste driver voor me ati kaart is het geluid weg

alleen met de korte kabel heb ik dan nog geluid

hoe vaag is dat ......................... Heel Vaag

normaal zou je denken zonder drivers doet ie het niet maar in dit geval is het met drivers doet die kaart het niet
 
Klopt dat had ik inderdaad ook en ging het daarin ook niet zoeken .
Dan ook zonder ATI Video Drivers (werkt dan op die van Windows) wel geluid maar uiteraard geen HD beeld meer .

Ben eventjes de link kwijt hoe ik er achter ben gekomen waar dit nou aan lag .

Begrijp alleen niet het verhaal van je Kabels .Heb je de Korte kabel ook op je TV (als die niet te ver staat) aangesloten want dat mag natuurlijk geen verschil maken
 
Laatst bewerkt:
ik heb het opgelost door minder nieuwe drivers te installeren nu wel gewoon de kans om te schakelen tusssen me pc geluid en me tv geluid

de drivers die ik gebruikte zijn

catalyst control center
versie 2008.1003.1759.30358 (kan je vinden bij catalyst control center)
ga naar help en dan about daar zie je het type

deze drivers doen het wel dus voor de mensen met dit probleem

waar je die kan vinden helaas geen idee ik had toevallig nog een installatie disk
 
Bijna alle files ook complete DVD`s zullen wel werken maar alles voor HD niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan