DVI powersaving mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2001
Ik een LG L 1710 B. Dit is een TFT scherm met zowel een analoog alsook DVI aansluiting. Nu gebruikte ik tot voor kort de dvi zonder problemen. Alleen vorige week raakte de koeling los van m'n Radeon (9800) en kon het systeem net niet op tijd afsluiten. Kaart kapot dus. Maar dankzij de garantie inmiddels keurig omgeruild. Alleen als ik nu de DVI kabel aansluit wordt ie wel keurig gesignaleerd maar gaat ogenblikkelijk in "power saving mode" ofwel geen beeld meer dus. Schakel ik over op analoog dan is er geen probleem. Ik heb de monitor al een keer terugzet naar fabrieksinstellingen maar dat werkte niet. Ik kan echter nergens iets vinden hoe ik dat kan omzetten. Iemand enig idee ??

Wanneer gaat hij in power saving mode? Als windows is opgestart of wanneer de pc wordt aangezet?

Probeer het eens in de veilige modus (F8 inhouden tijdens het opstarten kies dan in het menu voor veilige modus).

De groeten,
Mark

Als ik de PC opstart. Is dan trouwens ook wat lastig om in veilige modus te komen. Dwz F8 drukken gaat wel maar daarna wordt het lastig zonder beeld. Ik had dat al eens geprobeerd met de monitor analoog aangesloten. Toen in windows weer de aansluiting gewisseld en daarna ging ie gelijk weer op power saving mode.

Kun je nog wel bij het menu van de monitor wanneer hij in die power saving zit? Zoja controleer daar eens de instellingen.

Kun je ook eens in windows (als hij analoog is aangesloten) of bij de videokaart misschien de DVI-aansluiting is uitgeschakeld.

Kijk eens in de handleiding van de videokaart of er misschien daar iets over gemeld wordt over dat deze poort kan worden uitgezet. Of kijk eens of er iets gemeld word over dat power saving.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan