Dvi & Vga

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
wat is het voordeel van DVI boven VGA en is dat significant, ik kan nl een tft scherm met of zonder dvi aansluiting kopen, maar dat scheelt wel in de prijs.

is het kwaliteitsverschil duidelijk te zien (of is de snelheid aanzienlijk hoger ?)

dvi-digitaal
vga- analoog

toets eens in op google:verschil dvi vga

zie je veel info en ervaringen op sites en forums

heeft je videokaart ook dvi?

Natuurlijk is er kwaliteitsverschil, maar de kwaliteit van de videokaart speelt ook mee.
Het ligt er ook aan welk TFT scherm je als alternatief zou kopen, ook hier zit kwaliteits verschil.
Voordeel van een DVI scherm is dat het iets langer mee gaat.

Als je er qua prijs/kwaliteits verhouding het geld er voor over hebt, zou ik voor DVI gaan.
Maar nogmaals een DVI scherm op een slechte videokaart zal wat kwaliteitsverschil met een goede kaart en een goed LCD scherm niet zoveel uitmaken.

bedankt voor de info, ik zal nog eens even overwegen.

hoe komt het trouwens dat dvi langer meegaat dan vga, het beeldscherm heeft beide ingangen, gaat ie dan eerder kapot als je de vga ingang gebruikt ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een Ati Radeon™ X300SE kaart in mn pc

quote van ander forum:
------------------------------------------------------------
verschil is bij meeste merken heel gering .. en als ik eerlijk ben een beetje muggeziften .. maar wel (net) merkbaar

Veel hangt af van de videokaart. Als je een videokaart hebt met een zeer goede d/a converter (hierbij denk ik aan Matrox) en een lcd-scherm met een zeer goede a/d converter, dan zal het verschil zeer moeilijk te zien zijn. Veel van de mainstreamkaarten beschikken echter niet over zeer goede d/a converters (veel GeForce kaarten kampen met dit probleem, vooral in de vorige generaties), wat zichtbaar wordt bij hoge resoluties op CRTs, en echter ook bij LCDs.
-------------------------------------------------------------

heeft de ati radeon x300se een goede d/a converter ?
want ik ben op zich geen "muggenzifter"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan