dvi1 se ?? geforce 4 ti

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbele

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Het wordt weer tijd voor een videokaart upgrade

Nu heb ik lopen kijken en kwam er twee tegen:
een geforce 4 ti4200 128 ddr/tv/dvi 8 keer agp
een geforce 4ti4200 ddr/tv/dvi se.

Nu is mijn vraag: wat betekent dvi/ dvi se??
en kan ik met deze kaart weer een jaar tot anderhalf jar verder ??

enige verschil is dat bij de se (special edition) 2 shootinggames worden geleverd en tja,
een jaar kan lang duren, maar in principe : JA.

wat is je budget?? Misschien is er iets te koop waarmee je 2 jaar verder kunt...

Dan ga ik voor die andere, ik ben niet zo in de shooting games :)

200/250 euro vind ik een leuk bedrag voor een kaart

Mijn tip: voor net iets over de 200 euro heb je een Radeon 9500pro, die de ti4200 in veruit de meeste test verslaat, en bovendien DirectX 9 compatible is. Dat is met het oog op de 'uiterste houdbaarheidsdatum' van de kaart zeer gunstig.

de ati radeon 9700 is natuurlijk sneller / beter dan de Geforce4 en geldt voor het moment als "hot".

Geplaatst door meelman
Mijn tip: voor net iets over de 200 euro heb je een Radeon 9500pro, die de ti4200 in veruit de meeste test verslaat, en bovendien DirectX 9 compatible is. Dat is met het oog op de 'uiterste houdbaarheidsdatum' van de kaart zeer gunstig.

Euh, hij zegt zelf dat ie "niet in de shooting games" is, dus wat heb je dan aan een Radeon9500Pro? De GF4- kaart gaat makkelijk nog 1/2 jaar mee, mits hij later besluit toch te gaan gamen.

hij is een zij:)
Mijn zoon is wel in voor shootinggames maar om nu een kaart met twee shooting games tekopen waarvoor je dan meer moet betalen zie ik niet zitten.
De geforce met dvi se viel dus af :)
Ik ben meer het strategie en bouwen type :)

Maar wat is dvi nu, heb al een beetje lopen zoeken op google heeft dat met beeld/films o.i.d. te maken?

ik kwam er niet helemaal uit uit dat engels

Geplaatst door dubbele
hij is een zij:)
Mijn zoon is wel in voor shootinggames maar om nu een kaart met twee shooting games tekopen waarvoor je dan meer moet betalen zie ik niet zitten.
De geforce met dvi se viel dus af :)
Ik ben meer het strategie en bouwen type :)

Maar wat is dvi nu, heb al een beetje lopen zoeken op google heeft dat met beeld/films o.i.d. te maken?

ik kwam er niet helemaal uit uit dat engels

Oke sorry. Zij dus. Ik onthou et. ;)

DVI staat voor Digital Visual Interface. Een digitale aansluiting op bijvoorbeeld monitoren. (www.computerwoorden.nl)

ik heb etzelf ook, maar heb me er nooit in verdiept wat et verder is of doet.

Een GF4Ti is een goeie keuze voor het doel dat jij voor ogen hebt. En is daarnaast ook goedkoper dan zo'n Radeon9500 en hoger.

Geplaatst door gast0225
de ati radeon 9700 is natuurlijk sneller / beter dan de Geforce4 en geldt voor het moment als "hot".

Maar de radeon 9700 kost tussen de 250 en 300 euro, en das boven het budget

Geplaatst door Muurhond
Euh, hij zegt zelf dat ie "niet in de shooting games" is, dus wat heb je dan aan een Radeon9500Pro? De GF4- kaart gaat makkelijk nog 1/2 jaar mee, mits hij later besluit toch te gaan gamen.

Er zijn meer programma's die iets van een videokaart vragen behalve shooters... Een beetje RTS game (C&C generals) leunt echt zeer zwaar op je videokaart.

Ik neem aan dat je met 1/2 anderhalf of 1 tot 2 jaar bedoelt i.p.v. een half??? En ik zeg het nog maar een keer, onderschat het DirectX 9 voordeel niet.

Geplaatst door meelman

Maar de radeon 9700 kost tussen de 250 en 300 euro, en das boven het budget

Er zijn meer programma's die iets van een videokaart vragen behalve shooters... Een beetje RTS game (C&C generals) leunt echt zeer zwaar op je videokaart.

Ik neem aan dat je met 1/2 anderhalf bedoelt i.p.v. een half??? En ik zeg het nog maar een keer, onderschat het DirectX 9 voordeel niet.

Nope, bedoel 1 á 2 jaar. Ik heb zelf een GF4 Ti 4200 128 mb en alles valt prima te draaien. UT2003 bijv, is zwaarder dan C&C generals, en kan em toch hoog spelen. Dan draait C&C generals helemaal goed.

Ik zeg dus dat et verschil nihil is. Over 1 á 2jaar, kom je met een Radeon9700 ook niet echt ver meer. Dit hou je toch.

nou ga je een shooter met een RTS game vergelijken. En shooters zijn niet interessant (voor dubbele)

Even tussendoor, wat zijn de systeemeisen voor UT2k3??

over 1 a 2 jaar kom je door DirectX 9 met een 9700 verder dan met welke Ti dan ook...
Ik denk dat het met het verouderen van je videokaart sowieso wel meevalt. De ontwikkeling op hardware-gebied was de laatste tijd erg snel, zodat er een soort voorsprong is ontstaan op de eisen van de software. (de videokaarten ondersteunen al DX 9, maar de games niet) Dat verandert natuurlijk met de releases van Doom3 enz, maar dan hebben we het weer over shooters.

Geplaatst door meelman
nou ga je een shooter met een RTS game vergelijken. En shooters zijn niet interessant (voor dubbele)

Even tussendoor, wat zijn de systeemeisen voor UT2k3??

over 1 a 2 jaar kom je door DirectX 9 met een 9700 verder dan met welke Ti dan ook...
Ik denk dat het met het verouderen van je videokaart sowieso wel meevalt. De ontwikkeling op hardware-gebied was de laatste tijd erg snel, zodat er een soort voorsprong is ontstaan op de eisen van de software. (de videokaarten ondersteunen al DX 9, maar de games niet) Dat verandert natuurlijk met de releases van Doom3 enz, maar dan hebben we het weer over shooters.

Juist, maar je spreekt jezelf nu tegen. De topicstarter heeft het niet zo op shooting games.
Dus dat is al 1 reden, waarom er geen snellere kaart dan een GF4Ti nodig is. Kijk, als de topicstarter er het geld voor over heeft, dan is het een ander verhaal.

Met een GF4Ti kan je al een heleboel zware applicaties/games draaien, voor een klein prijsje.

Dat bedoel ik te zeggen. Een Radeon9500/9700 is in dit geval pure overkill.

De Radeon 9500 en hoger heeft DX 9 ondersteuning. Aangezien de kaart vooral/ook met het oog op houdbaarheid wordt gekocht lijkt het me heel verstandig om daarop te letten.

Verder vind ik dat je een verkeerde conclusie trekt: Als je het niet hebt op shooting games, heb je dan geen goede 3d kaart nodig?? Ik vind een Radeon geen overkill, en ik vind de ti4200 ook geen 'zacht prijsje' hebben. De radeon ook niet trouwens, maar als je mocht kiezen tussen goed en beter voor hetzelfde geld, wat kies jij dan??

Waar spreek ik mezelf tegen? Op het moment dat ik zeg dat de ti veroudert, maar dat de veroudering toch meevalt?? Dan moet ik dat even rechtzetten. Op het gebied van prestaties veroudert de ti weinig (net als alle andere kaarten) maar op het gebied van ondersteuning loop je zo gauw als spellen DX 9 gaan ondersteunen achter. En voor 250 euro hoeft dat gewoon niet.

Moeilijke keuze dus de radeon of de ti4200
Ik ben even naar de computerboer hier geweest en daar kost de radeon 9500 al over de 400 euro en de ti4200 was tegen de 300:(
Nu heb ik zo'n vermoeden dat zij dus overvragen, maar dat het er ook aan ligt of je een bekend merk of een onbekend merk neemt.
Ik ga eerst maar eens even verder kijken voor het prijsverschil tussen die twee, of dat echt ver uit mekaar ligt.
Het wordt in ieder geval 1 van de twee.

tnx voor alle reacties en hulp

tnx meelman

p.s. 8 maal agp is ook aan te raden he ??
moederbord ondersteunt het zag ik ergens in de bios

Laatst bewerkt:
ik vind 8x AGP eigenlijk onzin want de performance-winst is minimaal. Overigens, je zult bijna alleen nog maar 8x versies kunnen kopen. De Radeon's zijn standaard AGP8x en de Ti4200 4x is uit productie genomen. (maar nog wel verkrijgbaar)

Tja,

Iedereen zijn eigen mening, maar ik heb toch sterk de indruk dat het verdubbelen van de datatransfer van 1 Gb/sec bij 4x agp naar ruim 2 Gb/sec bij 8x agp, "binnenkort" toch wel zijn vruchten gaat afwerpen.

Btw: de hardware loopt immers altijd voor op de software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan