DVR downloaden onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een DVR (Digital Voice Recorder) van het merk Olympus type DS-30, een uitstekend toestel. Normaal download ik mijn opnames via het programma DSS-player van Olympus. Ik moet dan de recorder via USB aansluiten op mijn PC. Dat liep op wieltjes tot nog toe maar nu weigert het programma om mijn opnames te downloaden. De twee icoontjes "Download Message" en "Upload Message" zij niet verlicht (geselecteerd). Blijkbaar wordt het toestel niet herkend. Bij "Device manager" moet normaal DS-3O staan, maar daar is geen device te zien. Blijkbaar herkent mijn PC het toestel niet. Bij "Deze computer" staat het toestel wél, "DS-30".
Bij "eigenschappen" kan ik daar zien hoe vol de harde schijf is; dus toch herkennen?
Het ligt niet aan het toestel, want op twee laptops werkt alles. Ik heb nog Windows XP, en een PC desktop HP. Kan het zijn dat een instelling van Windows verhindert dat het toestel zichtbaar wordt en dat ik kan downloaden?

Ter aanvuling: ik heb inmiddels programma gewist en vervolgens terug geladen . Zelfde probleem...

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je de inhoud van de dvr dan niet benaderen via verkenner als je deze daar wel ziet staan?

Ja, dat lukt. Ik kan de opname inderdaad beluisteren. Maar met het programma DSS PLAYER (waar ik de opname niet kan downloaden) kan ik een tekst intikken met WORD en tegelijkkrijg ik een display waarmee ik het beluisteren kan sturen (luisteren, stop,pauze, FF enz.) Dat lukt me niet als ik via de verkenner werk. Ik zou opnieuw moeten kunnen downloaden... Dank.

Nog geen oplossing. Wie kan me nog helpen? Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik nog met XP werk? Dat is vroeger nooit een probleem geweest. Concrete vraag: is er mss een instelling in Windows die het downloaden vanuit een extern geheugen tegen houdt? Het opname toestel is uiteindelijk een soort van externe harde schijf. Het toestel zelf is oké want het werkt wel op een laptop met de meegeleverde software...Dank

Als je die bestanden vanaf je verkenner naar een locatie op je HD parkeert, kan je die dan niet van daaruit inladen in dat programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan