Ik heb een DVR (Digital Voice Recorder) van het merk Olympus type DS-30, een uitstekend toestel. Normaal download ik mijn opnames via het programma DSS-player van Olympus. Ik moet dan de recorder via USB aansluiten op mijn PC. Dat liep op wieltjes tot nog toe maar nu weigert het programma om mijn opnames te downloaden. De twee icoontjes "Download Message" en "Upload Message" zij niet verlicht (geselecteerd). Blijkbaar wordt het toestel niet herkend. Bij "Device manager" moet normaal DS-3O staan, maar daar is geen device te zien. Blijkbaar herkent mijn PC het toestel niet. Bij "Deze computer" staat het toestel wél, "DS-30".
Bij "eigenschappen" kan ik daar zien hoe vol de harde schijf is; dus toch herkennen?
Het ligt niet aan het toestel, want op twee laptops werkt alles. Ik heb nog Windows XP, en een PC desktop HP. Kan het zijn dat een instelling van Windows verhindert dat het toestel zichtbaar wordt en dat ik kan downloaden?
Ter aanvuling: ik heb inmiddels programma gewist en vervolgens terug geladen . Zelfde probleem...
Bij "eigenschappen" kan ik daar zien hoe vol de harde schijf is; dus toch herkennen?
Het ligt niet aan het toestel, want op twee laptops werkt alles. Ik heb nog Windows XP, en een PC desktop HP. Kan het zijn dat een instelling van Windows verhindert dat het toestel zichtbaar wordt en dat ik kan downloaden?
Ter aanvuling: ik heb inmiddels programma gewist en vervolgens terug geladen . Zelfde probleem...
Laatst bewerkt door een moderator: