dyn adres krijgen via router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterGio

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2004
Hoi..
khad een vraagje...ik heb een ''Trust adsl modem & wireless router'' die prima werkt...maar al1 wil ik dat die router mn ethernet modem ieder keer een dyn ip adres geeft i,p.v een vaste....weet iemand misschien hoe ik daarvoor kan zorgen??
Greetz MasterGio

Geplaatst door MasterGio
maar al1 wil ik dat die router mn ethernet modem ieder keer een dyn ip adres geeft i,p.v een vaste

Je wilt dat die router de modem een dynamisch adres geeft? Echt helder is het niet.

Heyz...ja dat bedoel ik...
Ik wil dat die router mn ethernet modem steeds weer een dyn ip adres geeft ipv van een vaste ip steeds

Je modem krijgt een ipadres van je provider

Hoi...
ik weet dat je een vast ip krijgt van je provider..
maar wat ik bedoel is steeds een dynamisch netwerk ip krijgen van je router ;)

Hij snapt het... :p

Hoi...
Wat ik bedoel is..............................
Dat ieder keer dat ik op internet ga...dat ik een vaste NETWERK IP krijg...en ik wil dat mn router me een dyn ip geeft...dus steeds weer een andere zoals 10.0.0.1 of 10.0.0.2 bijvoorbeeld i.p.v steeds 10.0.0.14....snappen jullie et? :p

Ja... nu wel. Maar dan zul je de TTL (tijd waarin de PC 'recht' heeft op het gekregen adres) sterk moeten verlagen. Bijvoorbeeld 1 uur of zo. Als je dan de PC voor langer dan een uur uit hebt staan zal de DHCP-server in de router een nieuw IP-adres geven. Dit is vaak het eerste vrije adres in de range, dus dikke kans dat je dezelfde krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan