• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch bereik (in reeksen) grafiek

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2WW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@snb: of de getallen een verwijzing of een resultaat van een formule is, maakt lijkt mij niet uit. Waar het om gaat is dat ik een dynamische grafiek probeer te maken gebaseerd op wisselende reeksen. De ene keer is reeks geel -en mogelijk reeks blauw- wel een onderdeel, de andere keer niet. Dit is afhankelijk of een andere gebeurtenis wel of niet plaatsvindt. De gebeurtenissen rood en groen zitten er altijd in. Dit heeft niets met bereidheid tot informatie verschaffen te maken.

Dit is afhankelijk of een andere gebeurtenis wel of niet plaatsvindt.

En dat is wat SNB bedoelt. Om iets 'automatisch' te laten lopen moet er wel een trigger zijn.
Geef dus aan welke gebeurtenis plaatsvindt. Refreshen van data? Draaitabel vernieuwen? Handmatige invoer van een getal ergens? Wisselen van werkblad?
Kortom met een relevant exel-bestand (voorbeeld), waarin deze gebeurtenis plaatsvindt, kunnen de helpers verder.

Greetz/Excelbat

Laatst bewerkt:
Hoi Excelbat: de trigger is 2 referentiecodes (soms 3 of 4) in werkblad1 invoeren. In werkblad2 wordt dan data opgehaald, wordt dit vergeleken met elkaar en geeft dat een resultaat. Dat resultaat presenteer ik o.a. in een grafiek. Een voorbeeld van het sheet geven is vrij veel werk omdat a) er veel afhankelijkheden en vergelijkingen in andere tabbladen zitten (relationele 'database') en de data er daardoor niet makkelijk uit te 'slopen' is. Dit los van het feit dat het niet om anonieme data gaat.

De grafiek presenteert dus altijd 2 kolommen, soms 3 of 4. Dit wordt weer verwerkt in rapporten, waardoor alles in 1 dynamische grafiek mij een hoop werk (tijd) bespaart.

Bijlagen

Ok, effe to the point: in welke cellen voer je deze referentiecodes in? Ik neem aan dat je deze referenties handmatig inklopt? In cellen B9:B12?
Zo ja, dan kunnen de helpers aan deze cellen een VBA koppelen om e.e.a. 'automatisch' te laten verlopen.
En welke referentiecode moet dan 2 kolommen laten zien? Welke referentiecode 3 kolommen en/of 4 kolommen?

Greetz/Excelbat

Referentiecodes worden handmatig ingevoerd in tab 'wie_wat'. Codes worden in volgende cellen ingevoerd:
- Referentie rood: C8
- Referentie groen: C29
- Referentie geel: C30
- Referentie blauw: C31
(kan natuurlijk aangepast worden)

Rood en groen geven respectievelijk de eerste 2 kolommen, geel de 3e en blauw de 4e. Geel en blauw zijn afhankelijk of een omstandigheid plaats vond. Omschrijvingen (naam) A t/m K zijn vast (niet dynamisch).

Ben er bijna met gebruikmaking van een macro. Moet nog even doorzoeken/denken.

Ik denk dat ik er bijna ben. SNB, ik begrijp nu je opmerking over gebeurtenis (trigger).

In A1 vul ik een referentiecode in wat in E1 reageert op 1 of 0. Bij een 1 moet de 'lijst geel' automatisch worden ingevuld en de grafiek zich aanpassen. Bij een 0 moet de lijst worden geleegd. Als ik nu op Macro klik en 'WaardeKiezer' uitvoer dan werkt het op basis van die 1 of die 0 in E1 respectievelijk de lijst wordt ingevuld of verwijderd. Ook de grafiek past zich dan netjes aan. So far, so good. Echter, dit is een handmatige actie (ik moet Macro openen en 'Waardekiezer' uitvoeren) terwijl ik het automatisch wil op basis van de waarde die verandert nav de referentiecode. En dit laatste is wat mij net niet lukt. Heb online e.e.a. gezocht en geprobeerd (modules 4 t/m 9), maar krijg geen automatisch aan de praat.

Een van jullie nog ideeën?

Bijlagen

Hij doet het! Had de code op de verkeerde plek staan. Nu nog uitzoeken hoe ik de kleuren van de grafiekbalken kan aanpassen. Kom ik er niet uit, dan zal ik een nieuwe vraag stellen. Een ieder hartelijk dank voor het meedenken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan