• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dynamisch bereik laatste 3 tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Hallo.

Ik heb op dit moment een datasheet waarin word bijgehouden tegen welke tegenstanders wij hebben gespeeld. Nou wil ik op een andere sheet de laatste 3 tegenstanders laten zien. Uiteraard wijzigen de laatste 3 na elke week ( Er wordt elke week een wedstrijd gespeeld, dus elke week een regel toegevoegd)

Ik heb een basis voorbeeld bijgevoegd van wat ik nu heb.

in rij B worden dus elke keer een nieuwe tegenstander toegevoegd (middels een userform)

In cel D7, D8 en D9 wil ik dus elke keer de laatste 3 resultaten laten zien... in dit geval dus B 9/10/11. Maar wanneer ik een wedstrijd toevoeg, B10/11/12

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen ? Bekijk bijlage laatste tegenstander.xlsx

Matrixformule:
Code:
=INDIRECT(ADDRESS(LARGE(IF(B3:B1000<>"";ROW(B3:B1000);"");1)-C7+1;2))

Af te sluiten met Ctrl+Shift+Enter

Voor de Nederlandse vertaling zie de link in mijn ondertekening.

Hulpveld C6 met laatstgevulde regel in kolom B:
Code:
=VERGELIJKEN(HERHALING("z";255);B:B)
Deze kun je onzichtbaar maken met aangepast nummerformaat ;;; of met een wit lettertje.

Formule in D7 en gekopieerd tot en met D9:
Code:
=INDEX(B:B;$C$6-RIJEN(D7:D$9)+1)
Of =INDEX(B:B;$C$6-3+C7)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of nog deze?
Code:
=INDIRECT("B"&AANTALARG($B$3:$B$1000)+RIJ()-7)

Gezien je toch een userform gebruikt die helaas niet te speuren is in uw vb.
Probeer het dan zo.
Ik heb de code onder een knopje geplakt maar het kan perfect in uw userform code meegenomen worden.
Edit: zie net dat het in Kolom D moet, maar als je de code bekijkt gewoon C veranderen in D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect. Exact wat ik bedoel! Waarvoor mijn dank.

Nu breng ik het echter een stapje verder. Een stapje waarvan ik hoop dat het mogelijk is.

In het voorbeeld bestand heb ik jouw code verwerkt. Nu wil ik echter dat hij de kleur van de cel aanpast a.d.h van de uitslag. Groen = Winst, geel = Gelijk, Rood = verlies. De uitslag staat in de cellen naast de naam van de wedstrijd.

Ik zit zelf te denken aan voorwaardelijke opmaak. Hoe ik dit er in verwerk en of het mogelijk is, is mij echter een raadsel.

Indien het niet te veel gevraagd is hoop ik dat je mij hier nog mee zou willen helpen.

Korter door de bocht... is de waar in de cel naast de wedstrijd <5 dan rood. >5 dan groen. =5 dan geel.

ronnyBekijk bijlage laatste tegenstander.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan