scherpbierje
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 apr 2012
Hallo,
in bijgaande sheet heb ik een aantal grafieken die gebruik maken van dynamische bereiken in gedefinieerde namen.
Hierdoor worden de gegevens in een naambereik alleen getoond als er aan een voorwaarde( bijv. jaar2014= True) voldoen.
Nu wil een een naambereik definiëren die gebruik maakt van een naambereik dat verwijst naar een kolom en van meerdere naambereiken die verwijzen naar groepen rijen.
Bijvoorbeeld:
naambereik V_eigen= Als(verbruik!eigen; verbruik!F2:F97;verbruik!A1)
naambereik V_2014 = als(verbruik!jaar2014;verbruik!A2:G13; verbruik!A1)
naambereik V_2015 = als(verbruik!jaar2015;verbruik!A14:G24; verbruik!A1)
naambereik V_2016 = als(verbruik!jaar2016;verbruik!A25:G36; verbruik!A1)
enz enz
En dan u het bereik dat ik wil maken:
naambereik Test= V_eigen V_2014; V_eigen V_2015; V_eigen V_2016
dit werkt, totdat ik bijvoorbeeld jaar2014=FALSE zet. dan blijft het gehele naambereik Test leeg.
en als ik een grafiek maak met als gegevensbereik Test (wanneer die wèl gegevens laat zien, dus alles op TRUE), dan wordt de verwijzing absoluut naar celbereiken en niet meer dynamisch naar naar naambereiken
Kan iemand mij helpen?
in bijgaande sheet heb ik een aantal grafieken die gebruik maken van dynamische bereiken in gedefinieerde namen.
Hierdoor worden de gegevens in een naambereik alleen getoond als er aan een voorwaarde( bijv. jaar2014= True) voldoen.
Nu wil een een naambereik definiëren die gebruik maakt van een naambereik dat verwijst naar een kolom en van meerdere naambereiken die verwijzen naar groepen rijen.
Bijvoorbeeld:
naambereik V_eigen= Als(verbruik!eigen; verbruik!F2:F97;verbruik!A1)
naambereik V_2014 = als(verbruik!jaar2014;verbruik!A2:G13; verbruik!A1)
naambereik V_2015 = als(verbruik!jaar2015;verbruik!A14:G24; verbruik!A1)
naambereik V_2016 = als(verbruik!jaar2016;verbruik!A25:G36; verbruik!A1)
enz enz
En dan u het bereik dat ik wil maken:
naambereik Test= V_eigen V_2014; V_eigen V_2015; V_eigen V_2016
dit werkt, totdat ik bijvoorbeeld jaar2014=FALSE zet. dan blijft het gehele naambereik Test leeg.
en als ik een grafiek maak met als gegevensbereik Test (wanneer die wèl gegevens laat zien, dus alles op TRUE), dan wordt de verwijzing absoluut naar celbereiken en niet meer dynamisch naar naar naambereiken
Kan iemand mij helpen?