• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch bron bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevZ

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2015
Berichten
9
Hoi,

Ik wil een waarde opzoeken uit een bestand dat per week wijzigt zoals hieronder.
'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week 34.xlsx
'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week 35.xlsx
'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week 36.xlsx

Onderstaande formule werkt, echter het weeknummer krijg ik niet dynamisch, ik probeer hem te laten verwijzen naar een kolom waar het weeknummer staat, maar het lukt me niet om de formule dan werkend te krijgen.

=ALS([@CTRL]=0;"";VERT.ZOEKEN([@DATE];'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week 34.xlsx]Daily wk'!$B$43:$D$47;3;0))

Onderstaande werkt bijvoorbeeld niet:
=ALS([@CTRL]=0;"";VERT.ZOEKEN([@DATE];'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week '& A2 &'.xlsx]Daily wk'!$B$43:$D$47;3;0))

Hoe zou ik dit moeten noteren als het überhaupt mogelijk is?
 
Even uit de losse pols:
Code:
=ALS([@CTRL]=0;"";VERT.ZOEKEN([@DATE];INDIRECT("'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week "&A2&".xlsx]Daily wk'!$B$43:$D$47");3;0))

Let op: een verwijzing naar een ander bestand werkt alleen als deze open staat...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met een macro het vaste bestand dat aan het werkblad is gekoppeld door het nieuwste bestand laten vervangen:

Code:
filecopy "G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\KPI rapportage MS webshop week 34.xlsx", "G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\KPI rapportage.xlsx"
 
Alex, je formule werkt inderdaad, thanks! (moest wel even een ' toevoegen voor de G:\) Het is alleen jammer dat bestand open moet staan.
Wat snb voorstelt is ook een mogelijkheid.

Eigenlijk wilde ik dit zonder VBA doen, maar aangezien ik niet het gewenst resultaat krijg heb ik het met onderstaande code gedaan.

Code:
Application.DisplayAlerts = False

Do Until ActiveCell.Offset(0, -2).Value = ""
 ActiveCell.FormulaLocal = "=ALS([@CTRL]=0;" & """""" & ";VERT.ZOEKEN([@DATE];'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week " & ActiveCell.Offset(0, -6).Value & ".xlsx]Daily wk'!$B$43:$D$47;3;0))"
 ActiveCell.Offset(0, 1).FormulaLocal = "=ALS([@CTRL]=0;" & """""" & ";VERT.ZOEKEN([@DATE];'G:\Office\KPI webshop\KPI web 2015\[KPI rapportage MS webshop week " & ActiveCell.Offset(0, -7).Value & ".xlsx]Daily wk'!$B$43:$D$47;2;0))"
 ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop

Application.DisplayAlerts = True

Bedankt voor het meedenken.
 
Heb het gewijzigd in mijn post.

Misschien een idee voor microsoft om verwijzingen naar gesloten exceldocumenten ook mogelijk te maken... (©)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan