Dynamisch filteren met 4 velden

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhdw

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Goedemiddag,

Ik heb een code van Octafish in één van mijn db's geplakt. Het gaat om de code om dynamisch op meerdere velden te kunnen filteren.
Daarna heb ik er één tekstfilter aan toegevoegd. Dat is allemaal gelukt.
Het vierde veld bevat huisnummer gegevens (is een tekstveld). Nu zou ik graag willen bereiken dat wanneer ik bijv. 2 en een spatie ingeef dat ik dan alleen de records zie waar 2 staat en niet 22 of 222. Ik heb een gedeelte van mijn db bijgevoegd. De db opent het formulier waar het "probleem" in zit: onder label "huis".

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UGB3Z6O8S7YH.zip

Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg
Jan

Een getal filteren op 2spatie gaat natuurlijk sowieso niet lukken, want een getal mag geen spatie bevatten. Wil je op een exact nummer filteren, moet je ook geen LIKE gebruiken, maar de volledige waarde uit het tekstveld.

Hallo Michel,

Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik Like weg haal en vervang door = en ook * weghaal (2x), dan kan ik wel op huisnummer filteren maar bijv. niet meer op straat. Er zal nog wel meer aangepast moeten worden, maar dat gaat mij in dit geval boven m'n pet.
Mijn bedoeling was dat als ik eerst in adres bijv. begin met "d" (dan zie je 3 records met dorpstraat). Als ik dan 2 in typ bij huisnummer dan blijven er nog steeds 3 over, bij 22 nog 2, enz.
Als meerdere mensen op 2 zouden wonen, dan zou ik graag alleen die willen zien.
Ik weet niet of dit kan.

Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg.
Jan

Je probleem is toch heel lastig op te lossen, want ofwel je filter nu met LIKE zodat je 2, 22 en 222 in de lijst ziet als je begint met filteren, ofwel je beperkt het filter tot de exacte waarden, maar dan kun je alleen huisnummers filteren die uit één cijfer bestaan. En dat zou je toch ook niet willen, want als de mensen uit je voorbeeldje op nummer 22 wonen, zitten ze nooit meer in je filter.

Hallo Michel,

Alweer bedankt, soms denk ik dat een vraagstuk niet zo lastig is, in dit geval dus wel.
Ik laat het voorlopig zo, als het me niet bevalt dan moet ik maar wat anders verzinnen (misschien met een keuzelijst met invoervak op het huisnummer?).
Dan laat ik dit "probleem" voor wat het is en sluit ik deze vraag.

Mvg
Jan

Een optie zou nog zijn om niet de Change event te gebruiken die je nodig hebt als je 'live' filtert, maar een extra filter te maken op de <AfterUpdate> van het huisnummerveld. Deze code triggert pas als je het tekstveld verlaat, dus die kijkt per definitie naar de volledig ingevulde tekst. Deze zou ik dan niet aan de filterfunctie koppelen omdat je dan hetzelfde probleem hebt (werkt tenslotte met LIKE) maar toevoegen aan het bestaande filter. Dus de andere tekstvakken maken dan een dynamisch filter, met AfterUpdate lees je het bestaande filter eerst uit, en als het niet leeg is voeg je het extra filter er aan toe. Is het filter nog leeg (alleen op huisnummer filteren) dan gebruik je alleen het huisnummer als filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan