Dynamisch filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique75

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Goedendag,

Ik ben inmiddels een dankbaar gebruiker van dit forum. Er al veel hulp op gevonden maar nu zit ik met een vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden deze vraag heeft betrekking op een eerder geplaatste vraag nl http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/552084-Dynamisch-filteren-in-Access. Daarin wordt gesproken over dynamisch filteren eerst een enkel filter en daarna een veel uitgebreider filter. De uitgebreide heb ik inmiddels ook al gebruik van gemaakt en werkzaam gekregen maar nu zit ik in een formulier waar in ik het enkele filter wil gebruiken. Deze werkt niet als er in het zoekscherm een spatie getikt wordt in dit item wordt er gezegd dat dat gerepareerd is, maar dat is alleen in het uitgebreide filter op meerdere zoekvelden maar dat heb ik nu eigenlijk niet nodig. Wat moet er nog toegevoegd worden om dat hier te kunnen gebruiken.

Het gaat om deze code:
Code:
Private Sub txtFilter_Change()
Dim sFilter
    sFilter = "[Instelling] Like ""*" & Me.txtFilter.Text & "*"""
    Me.Filter = sFilter
    Me.FilterOn = True
    Me.txtFilter.SelStart = Me.txtFilter.SelLength
End Sub

Hopelijk kunnen jullie me helpen

Eigenlijk is het heel simpel: het uitgebreide filter werkt namelijk altijd, ongeacht hoeveel velden je gebruikt. Vergelijk het met een personen auto voor 5 personen; die rijdt ook als je er alleen in zit :).

Oke ik ga het uitproberen kan helaas woensdag pas. Ik laat het weten of het gelukt is.

Het is gelukt ik dacht dat de sAndOr functie problemen zou geven maar idd geen probleem alles werkt naar behoren ook met een veld

Hartelijk dank

Gr Monique

Die tak kun je er ofwel uithalen, ofwel vervangen door een vaste waarde. Sowieso wordt er pas een AND of OR toegevoegd als je meer dan één filter gebruikt. En dat is ook logisch, want met één filter heb je geen AND of OR nodig. Vandaar dat het filter ook zou moeten werken bij 1 veld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan