• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Dynamisch" gegevens ophalen zonder Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClipRijk

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Beste allen,

Ik hoop dat er een oplossing voor "mijn" probleem is zonder marco's te hoeven gebruiken. Het gaat namelijk om het volgende:

Ik heb 1 tabblad met het overzicht van de sales en uren per persoon per merk per maand. Als je naar mijn voorbeeld bestand kijkt kun je in cel B1 het merk kiezen, de desbetreffende mensen verantwoordelijk voor merkt komen dan daaronder te voorschijn (cel B3 en B7). Nu zou ik graag willen dat al ik op een regel van rij 4 of rij 8 klik ik dan in een tab kom waarin de details staan (per gebied, zie tabblad data kolom F). Dus over de verdeling van de Sales (rij 4) per gebied. Het "probleem" zit hem voor mij in het feit dat ik geen formule kan bedenken die rekening houdt met de naam.

Dus hoe kan ik er voor zorgen in tabblad Sales Per Gebied in cel B2 de naam komt te staan van de rij die ik heb aangeklikt. Dus in het voorbeeld zoals hij nu staat: Merk A en als ik dan klik op cel D8 ik dan dus in het tabblad Sales Per Gebied in B2 Piet zie staan. En bijvoorbeeld als ik op C4 kilk er van in tabblad Sales Per Gebied in B2 Jan komt te staan. En dit geldt dan uiteraard ook als je Merk B kiest in B1.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb omschreven, zo niet laat het me dan weten. Zo ja alvast bedankt voor het mee denken!

Gr, Joris

Bijlagen

met een draaitabel

Joris,

kijk eens in de bijlage of een draaitabel voor jouw werkt.
Als er gegevens toegevoegd zijn, dan in tab Sales per gebied met rechts klikken in de draaitabel en kiesen voor "vernieuwen".

Bijlagen

Beste Haije,

Bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad een oplossing voor mijn "probleem" maar niet de oplossing op mijn vraag :-). Want de vraag blijft hoe ik de naam in dat tabblad in die cel krijg. Aangezien het voor mensen met een Ipad is, kan ik geen draaitabellen gebruiken. Dus moet ik een oplossing zoeken die alleen uit formules bestaat.

Maar nogmaals bedankt in ieder geval voor het mee denken.

Cliprijk,

Wat jij wilt gaat niet lukken zonder macro's.
Alleen al je wens; door het selecteren van een cel te springen naar een ander tabblad vereist
macro's. Deze werken echter net als draaitabellen niet op een Ipad.
Misschien dat je kan werken met geavanceerd zoeken.

Veel Succes.

Beste Elsendoorn,

Het verspringen van een cel naar een ander tabblad kan ook zonder macro's namelijk met een Hyperlink :-) Dat werkt een stuk prettiger!
Al is de vraag of dit op een Ipad wel zal werken. Maar vooralsnog wordt het eerst gebruikt op een "normale" computer, dus Ipad is voor latere zorg.

Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.

ClipRijk

Je hebt gelijk dat je kan verspringen naar een Hyperlink maar dan zal je of de hyperlink dynamisch moeten maken (met VBA) of
je zal met behulp van VBA een filtering moeten aanbrengen op het doel tabblad. Je probleem blijft dezelfde.

Veel Succes.

ClipRijk,

Ik heb misschien toch een oplossing gevonden met formules en gebruik van benoemde bereiken.
Ik heb een tweede keuzefunctie gemaakt waarbij je na het merk ook de naam kan kiezen.
Op basis van de keuzes worden dan op een scherm de totalen getoond en de sales per gebied.
Misschien heb je hier wat aan. Of dit werkt op een Ipad, weet ik niet.

Bekijk bijlage HelpMijTonenGegevens.xlsx

Veel Succes.

Beste Elsendoor,

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Ook dit geeft idd wel het resultaat, maar niet op de manier zoals ik voor ogen heb/had. Maar misschien moet ik niet zo koppig zijn en gewoon voorlopig voor een andere optie kiezen zoals de draaitabel of idd gewoon toch een apart invulveld met de naam en merk.

In ieder geval bedankt hiervoor en laat de vraag nog wel even open staan, mochten anderen nog andere suggesties hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan