Dynamisch Javascript invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerlinLaroque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Ik heb een probleem met het dynamisch invoegen van Javascript in mijn webpagina.

Wat ik probeer te bereiken
Ik probeer de feeds van mijn Picasa webalbums met javascript te verwerken in mijn webpagina. Het mechanisme om dat te doen (met JSON), werkt als volgt:
1. Je neemt de volgende script op in je pagina:
<script src="http://picasaweb.google.com/data/feed/api/user/username?kind=album&access=public&alt=json-in-script&callback=showfeedcontent"></script>
2. Je neemt een javascript functie showfeedcontent() op in je webpagina.
3. Het eerste scriptje roept de feed aan, en de feed triggert de callback-functie, die vervolgens de feed verwerkt.

Als ik het bovenstaande statisch verwerk gaat het goed. Problemen ontstaan als ik probeer de scriptregel onder 1. dynamisch in de DOM in te voegen.

Mijn probleem/vraag
Ik heb een klein testprogrammaatje gemaakt om de scriptregel dynamisch in te voegen. Ik zou verwachten dat na het invoegen het script wordt uitgevoerd en de feed wordt opgeroepen en verwerkt, In het testprogrammaatje heb ik de callback-functie versimpeld tot het tonen van een alert-box. Helaas, het werkt niet. Kan iemand mij helpen dit aan de praat te krijgen?

Laatst bewerkt:
Met een kleine verandering werkt het al:
PHP:
  <body onload="showfeedcontent();">

Kun je dat gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan