Dynamisch startmenu + applicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartjeD

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Hallo,

Wat wil ik?
Ik wil graag een group in Active Directory maken voor gebruikers genaamd "Kantoor Software" Dus dat ik bijvoorbeeld de gebruiker Testuser lid maak van de group Kantoor Software.
Als deze gebruiker lid is van deze group wil ik graag dat het kopje Kantoor Software beschikbaar is in zijn/haar Startmenu, ongeacht of deze geïnstalleerd is op de client.

Als de gebruiker vervolgens bijvoorbeeld Word aanklikt en MS Office 2007 is niet geïnstalleerd, dan wordt het hele pakket geïnstalleerd vanaf mijn server (Edison).

Mijn eigen redenatie van hoe en wat?
Ikzelf denk dat dit te doen is m.b.v. policies, maar hoe verder?

En als de gebruiker niet lid is van de group Kantoor Software moet het niet getoond worden in het Start menu.

Je zult dan msi scripts moeten maken, die kun je dan koppelen aan de gebruiekrsgroep en installeert het bij het aanklikken van de applicatie en deinstalleert het bij het uitloggen, met grote pakketten als bv office duurt dit wel een tijdje iedere keer. Wel kun je alle office onderdelen los doen maar dan duurt het nog lang
Als het je alleen om de snelkoppelingen gaat kun je die in het logon script heen kopieeren en in het logoff script weer weggooien maar als een niet kantoorgebruiker dan een word document opent word gewoon word geopend net zoals hij er in de verkenner heen browst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan