• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch tabellen samenvoegen in 1 lange tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.342
Allen, ik ben op zoek naar wat suggesties om (dynamisch) tabellen samen te voegen.

Ik heb diverse sheets met daarop tabellen met meetgegevens en daaruit berekende data. Dit wil ik als 1 lange lijst hebben, zodanig dat als ik de basistabel aanvul of wijzig dit automatisch meegaat in de lange tabel. De samengestelde tabel dient als input voor een draaitabel (zie versimpelde voorbeeldje).

Iemand een goed idee hoe dit te doen?
 

Bijlagen

  • 2 tabellen samenvoegen (AC).xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 44
Voor dynamische tabellen gebruik je toch dynamische tabellen (in VBA Listobjects)? Als je diverse sheets met tabellen hebt waarom staan deze dan niet in de diverse sheets. Maar even een voorbeeldje gemaakt met hoe ik de vraag interpreteer en hoe je het kan oplossen met een macro.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  With ListObjects(1)
    If .ListRows.Count > 0 Then .DataBodyRange.Delete
    For Each sh In Sheets()
      If sh.Name <> "Rapportage" Then
        sh.ListObjects(1).DataBodyRange.Copy .Range.Cells(IIf(.ListRows.Count = 0, 2, .ListRows.Count + 2), 1)
      End If
    Next sh
  End With
  ActiveSheet.PivotTables(1).PivotCache.Refresh
End Sub
 

Bijlagen

  • 2 tabellen samenvoegen (AC).xlsb
    127,2 KB · Weergaven: 45
Ben er nog niet helemaal uit, loop helaas tegen mijn beperkte kennis van VBA aan. Andere oplossingen die ik online tegenkom gaan ook allemaal uit van VBA oplossingen... ik speur nog even verder (via een hulpsheet of zo).

Weet je toevallig of een draaitabel meer inputbronnen kan hebben?
 
Jazeker! Middels "Get & Transform" (PowerQuery) bijvoorbeeld.
 

Bijlagen

  • 2 tabellen samenvoegen (JKP).xlsx
    323,1 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan