• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische dropdowns

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilPostino

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Dames, Heren,

vraagje.

Bestaat er in spreadsheets zoiets als dynamische dropdowns?
Ik heb nl. een kolom met info die ik in een ander tabblad wil oproepen in een dropdown.

Greetz,
ilPostino

............. en kijk dan ook even naar invoegen - naam

Beste GiMe, DEMETER et les autres,

ik heb de formule op die pagina weergeven, nl.

=OFFSET(Sheet1!$A$1,0,0,COUNTA(Sheet1!$A:$A),1)

en aangepast aan mijn structuur natuurlijk EN vertaald (VERSCHUIVING, AANTALARG) ingevoegd in mijn spreadsheet. Ik kreeg echter een error melding dat die een foutieve expressie was.

Dit is mijn formule:

=VERSCHUIVING($adhese.$E$9,0,0,AANTALARG($adhese.$E$:$E),1)

By the way, ik werk niet met excell, maar met openOffice (zou echter niks mogen utmaken).

Nu, ik zoek verder.
thx voor de info.

ilPostino

Laatst bewerkt:
Wat is dit allemaal?

adhese.

en dan nog eens, maar met $ ervoor?

Ik zou gewoon met de muis de bereiken aanduiden. Maak je geen typfouten.

Ik zou gewoon met de muis de bereiken aanduiden. Maak je geen typfouten.

Wigi,

idd, kan ik, maar.. dan is de lijst NIET dynamisch.
Nu, soit, 'k los het voorlopig anders op. Deze functie is geen must, gewoon iets wat het werken een klein beetje vergemakkelijkt.

En wat telt is het eindresultaat. Daarom, nog een vraagje (k denk dat mijn spread dan wel af is ;-) ).

Ik wens in een rij, iedere 4de cell op te tellen, te starten vanaf een bepaalde col
vb: rij 8, tel alles op vanaf K8 en daarna iedere 4de cell (K8 + O8 + S8 + ...)
Kan het wel manueel doen, alle cellen selecteren die ik wens op te tellen, maar later komen er nog wat voorwaarden bij (status: indien betaald, nog tegoed, subtotaal, ...) die deze som zullen beinvloeden.

Enig idee?
Ik zoek me online rot, maar het is moeilijk zoeken indien je geen idee hebt hoe de functies heten, en VOORAL wat ze aankunnen.

Thx,
ilPostino

Normaal gezien is het zo:

=VERSCHUIVING(adhese!$E$9;0;0;AANTALARG(adhese!$E$:$E);1)

als se bladnaam adhese is.

Bij mij moeten er ; zijn als scheidingsteken maar dat kan verschillen per versie.

Normaal gezien is het zo:

=VERSCHUIVING(adhese!$E$9;0;0;AANTALARG(adhese!$E$:$E);1)

als se bladnaam adhese is.

Bij mij moeten er ; zijn als scheidingsteken maar dat kan verschillen per versie.

WiGi,

heb het geprobeerd, maar, bij het bewaren, opnieuw error msg = "ongeldige expressie".
Toch bedankt. Alhoewel het leuk zou zijn indien dit werkte, mijn voorlopige oplossing does also do the trick ;-) .

Indien je mij nog zou kunnen helpen met het andere probleempje hierboven weergegeven, dan ben ik helemaal uit de nood geholpen.

Greetz,
ilPostino

=SOMPRODUCT((K8:X8)*(REST(KOLOM(K8:X8)-11;4)=0))

K is de 11de kolom, vandaar de 11 in de formule.

Wigi

=SOMPRODUCT((K8:X8)*(REST(KOLOM(K8:X8)-11;4)=0))

K is de 11de kolom, vandaar de 11 in de formule.

Wigi

Wigi,

perfect. Je oplossing werkt als een wonder!
Heb het wel moeten omzetten naar SUMPRODUCT in openOffice.
Wil je geloven dat ze alle functies vertaald hebben naar het nl, uitgenomen deze ;)
Er was al een lichte paniek. :)

Wigi, hartelijk dank voor alle hulp deze week.
Denk (hoop) dat ik het vanaf nu wel alleen zal kunnen afwerken.
En indien niet,...

Thx,
ilPostino

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan