• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Ik probeer met hulp van deze pagina een dynamische grafiek te maken, zodat alleen de vermeldingen van de ingevulde weken verschijnen. Ik krijg allerlei foutmeldingen, maar zie het even niet meer. Wie kan er even naar kijken?

Bijlagen

Niels,

Dank voor je reactie. De zaak wordt nog ingewikkelder. In het bestand waarin ik het wil gebruiken, werkt één formule wel:
Code:
=REEKS(;'Planning 2011 - vervoer Voorthuizen.xlsm'!namen;'Planning 2011 - vervoer Voorthuizen.xlsm'!passagier;1)
maar de tweede werkt niet:
Code:
=REEKS(;'Planning 2011 - vervoer Voorthuizen.xlsm'!namen;'Planning 2011 - vervoer Voorthuizen.xlsm'!rijder;1)
De telling van beide waardes is identiek, met alleen een p of een c als verschil.

Dag Rob,

Kan zo niet zeggen wat het probleem is, waarschijnlijk zit er een foutje in een van de namen.

Kun je een voorbeeldje plaatsen

PS staan de gegevens in 1 grafiek? Dan moet je wel eerst alle gegevens selecteren om de grafiek te maken
en dan de reeksen aanpassen.
Ik heb hier een test mee gemaakt.

Bekijk bijlage dynamische%20grafiek(2).xls

Niels

Laatst bewerkt:
Niels,

Bijgaand een schoongemaakt voorbeeld. Het gaat om die twee grafieken.

Bijlagen

Dag Rob,

Ik heb er naar gekeken, maar ik krijg de naam "rijder" niet
in de grafiek gezet. Als ik de naam erin zet kan ik geen enter meer geven.
Heb verschillende optie geprobeert (zoals de naam veranderen en de formule) maar het lukt mij niet.

Ps
te vroeg op gegeven :P, naam en formule nieuw aangemaakt en dan doet hij het wel.
De naam is nu wel test, mischien dat je hem kunt veranderen.
Op de een of andere manier is er iets fout met de naam rijder.

PPS
Je grafiek is niet dynamisch, aantalarg telt ook formules mee, als je de formule van bv de naam test verandert in het volgende doet ie het wel.

Code:
=VERSCHUIVING(Planning!$L$5;1;0;AANTAL.ALS(Planning!$L:$L;">0");1)

Bekijk bijlage Kopie van Planning%202011(2).xlsm

Niels

Laatst bewerkt:
Niels,

Het is mij nu ook gelukt. Ik begon met test en hij werkte. Daarna de naam aangepast en dat ging steeds goed, dus ik hanteer nu rijden en meerijden. Ook heb ik twee namen gehanteerd, in iedere grafiek een andere. Daardoor komt een naam wel in beeld als iemand meerijdt en niet bij rijden.

In deze opstelling betekent het wel dat de namen niet meer juist in beeld komen als de voorlaatste een dag passagier is en de laatste een andere dag rijdt, omdat de formule telt. Daar kan ik even mee leven en misschien valt me wel weer eens iets binnen.

Ik zal de vraag sluiten en dank je voor je ondersteuning.

Edit: Ik heb uiteindelijk op een hulppagina twee lijstjes gemaakt, A namen chauffeurs, B aantal keer chauffeur, D namen passagiers, E aantal keer passagier. Een macro sorteert ze beide. De knop daarvoor staat naast de grafieken. De pagina met de hulplijsten kan ik verbergen. Nu is de situatie, zoals ik die voor ogen had: een zeer leerzame exercitie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan