• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamische grafiek met schuifbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Als het goed is de laatste vraag voor vandaag :p, ik heb vrij dus alle tijd om te prutsen met Excel...

Ik probeer een dynamische grafiek te maken waarbij je via een schuifbalk telkens een beetje meer van de lijn ziet. Fictief voorbeeld:

t5ra8h.jpg


Ik heb in C17 dus de formule: =ALS($K$1>=MAAND(B17);E17;"") en dat doorgetrokken naar beneden. Verder wilde ik voor bereik C17 t/m C28 een voorwaardelijke opmaakregel die maakt dat alle lege waarden niks laten zien, maar de regel =IS"""(C17) snapt Excel niet, ook niet =IS""($C$17:$C$28). Hij accepteert wel: =ISNA(C17), NA dus als in Not Applicable. Ik dacht dat NA in Engels voor waarde als onwaar hetzelfde is als "" in het Nederlands.

Maar ja, voorwaardelijke opmaak of niet, in de grafiek lijkt het erop dat Excel de 'lege' waarden als een '0' beschouwt.

Wat te doen?
 
Een bestandje plaatsen ipv een plaatje. Dat mag nu toch wel duidelijk zijn;)
 
Wat is het eigenlijk voor waardeloze cursus die je aan het volgen bent?

Of volg je het niet maar moet je toch met resultaten komen?
 
Misschien is een van deze aan te passen. (zie attachment)
 

Bijlagen

  • Tushar Mehta Dynamic Names And Charts.xlsm
    34,9 KB · Weergaven: 64
Wat is het eigenlijk voor waardeloze cursus die je aan het volgen bent?

Of volg je het niet maar moet je toch met resultaten komen?

Ik volg alle Excel 2013 video's van Lynda.com. Merendeel is met hele goede uitleg, maar bij een enkel filmpje krijg ik niet voor elkaar wat in het filmpje wordt voorgedaan.

Je opmerking vind ik trouwens niet fijn overkomen. Alsof je suggereert dat ik dom of gemakzuchtig ben, terwijl ik heel erg mijn best doe. Als je me niet wil helpen, doe het dan gewoon niet i.p.v dit soort insinuerende opmerkingen te maken.
 
Natuurlijk wil ik wel helpen. Maar ik vroeg het mij gewoon af omdat je meestal als je ergens een cursus volgt je ook daar met je vragen terecht kan.;)

In de bijlage de dynamische grafiek. Met voorwaardelijke opmaak heb ik de #N/B 's rood gekleurd. Dit kan je aanpassen naar wit zodat het niet zichtbaar is.
 

Bijlagen

  • Dynamische grafiek met schuifbalk1.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 103
of deze met dynamische namen
 

Bijlagen

  • Dynamische grafiek met schuifbalk2.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 126
Dankjulliewel!!!!

Probleem was dus dat ik de Engelse formules niet goed wist te vertalen naar Nederlands en daardoor verkeerde gebruikte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan